Citat:
Ursprungligen postat av
thesupremecourt
En liten uppdatering.
Dieten fortlöper. Dagsvikten ligger på 85,6 kilogram, vikten går inte ner som jag önskar. Planen är att försöka kickstarta igång det lite med en längre fasta. Tänker 36h fasta där jag äter min sista måltid imorgon söndag, och fastar hela måndagen, och äter först på måndag igen.
Steg senaste 7 dagarna: 12 689 steg/dag.
4 gympass senaste 14 dagarna.
Tja!
Vet inte hur erfaren du är av viktnedgång. Men ser att du har en snabb minskning första veckan och nu en lite lägre samt att du nu väger dig 1 gång i veckan.
I början är det förmodligen mest vätska som har bidragit till en stor viktminskning och det är svårt att avgöra om du egentligen har tappat mer vikt eller inte. Det kan flukturera mycket från dag till dag så du kanske har vägt mycket mindre under veckan men att du har mer vätska eller tarminnehåll just när du vägde dig.
Det är inte vanligt att man ser en jämn viktnedgång från vecka till vecka. Man brukar behöva räkna på ett snitt av flera veckor för att avgöra hur mycket man tappar per vecka.
Har ingen aning om hur ditt energibehov har varit innan och hur ditt intag av energi och makronutrienter ser ut nu vs innan. Men rent spontant tänker jag att du går ut för hårt med strategin.
Det är bra att ha koll på omfångsmått kring platser där du har mest fett. Kan vara buk, armar, bröst, lår. För om de minskar så tappar du fett oavsett om din vikt går upp tex.
Lite tips och tankar bara. Jag har gått ner i vikt flertal gånger och har räknat på flertal variabler, så talar efter egen erfarenhet.