2025-03-05, 12:34
Medlem
dragon31s avatar
Jag har ett jäkla problem.

Har bestämt mig nu för att sluta snusa och varit utan snus i ca 16h nu.

Men abstinensen är bland det sjukaste jag varit med om.

Jag har enorm huvudvärk, Känner strålningar från hjärnkontoret som går ända ut till tandköttet, Jag kan knappt köra bil pga att jag är så slut och trött i huvudet, Ingen energi alls skulle kunna somna när som. Är arg på precis allt, Slog sönder garderobsdörren imorse innan jag skulle åka till jobbet, Talförmågan har försämrats pga att jag är så tömd på energi och känslan av att inte ha nått i munnen. Och många fler saker

Hur löser jag detta? Är det bara o skita i o sluta snusa för mitt egna och andras bästa?
Citera
2025-03-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragon31

Jag har enorm huvudvärk, Känner strålningar från hjärnkontoret som går ända ut till tandköttet, Jag kan knappt köra bil pga att jag är så slut och trött i huvudet, Ingen energi alls skulle kunna somna när som. Är arg på precis allt, Slog sönder garderobsdörren imorse innan jag skulle åka till jobbet, Talförmågan har försämrats pga att jag är så tömd på energi och känslan av att inte ha nått i munnen. Och många fler saker

Hur löser jag detta? Är det bara o skita i o sluta snusa för mitt egna och andras bästa?
Härda ut. Imorgon kommer det att vara bättre. Den kemiska detoxen tar max 48h. Sen blir utmaningen att inte börja igen.
Citera
2025-03-05, 12:39
Medlem
Kämpa på. Jag slutade mitt snusande efter 27 års konstant snusande. Ingen paus någonsin och sen faan fick jag nog på sår över allt i käften.
Bara härda ut. När allt lagt sig kommer du må så jävla mycket bättre.
Citera
2025-03-05, 12:43
Medlem
Jag lade av att både röka och snusa samtidigt, klarade det näst värsta (känslan att inte ha en snus inne) genom att köra med nikotinfritt snus, nikotinabstinensen var värre, sov inte på närmare en månad, hade konstant hjärtklappning och rena ångestsymptom med darrningar, mm. Efter en månad ebbade problemen ut snabbt och jag är fortfarande idag 10 år senare helt nikotinfri.
Citera
2025-03-05, 12:45
Medlem
SmegmaFris avatar
Trappa ner långsamt så blir det enklare.
Citera
2025-03-05, 12:48
Medlem
S.O.Stolps avatar
Första dygnet är värst. Men det går över så kämpa på.

(FB) Sluta snusa-tråden
Citera
2025-03-05, 14:21
Medlem
Jag har samma dilemma. Förstår inte folk som kan sluta och börja lite som dom vill. Går jag några timmar utan snus börjar jag legit tappa synförmågan och känner mig som att jag e hög på nåt
Citera
2025-03-05, 15:14
Medlem
BEATNGU-NR1s avatar
Jag har snusat i snart 30 år och slutade tvärt för några år sedan. Klarade en månad. Blev beroende av tuggummi istället så käken började knäppa. Var arg och stressad hela tiden. Till slut tvingade frugan mig att börja igen för att jag var så jobbig. Nu tänker jag inte sluta igen innan jag blir tvungen av nån hemsk anledning. Vill inte gå igenom det igen. Det är ju dock olika för alla, och vissa kan lägga av på stört utan problem. Lycka till!!
Citera
2025-03-16, 15:17
Medlem
BombiBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragon31

Berätta gärna hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in