2025-03-05, 12:06
Medlem
AreYouBacks avatar
Grandiose av Trump. Vilken President. Jag känner mig mer amerikan än svensk.
Citera
2025-03-05, 12:06
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Han är på rätt riktning?

You better believe it.
Citera
2025-03-05, 12:09
Medlem
olcadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har USA:s ekonomi kollapsat? Berätta mer!
Kollapsande*, inte kollapsad.
(FB) USA's ekonomi kollapsar, nya prognoser 2025-03-03

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut inte , men dina tår verkar vara trampade blå minst sagt, acceptera att Trumps politik är populär hos amerikanarna, det är det enda som räknas, det är ju de som väljer president och politik.

Trumps ratings som president är mycket bra vilket tyder på att amerikanarna stödjer honom, CNN var helt förtvivlade över det faktumet.
Fortfarande handlar detta om hans tal, inte politik.

Hans ratings är dåliga, kolla upp det och sluta lita blint på Joe Rogan och Fox News.
https://projects.fivethirtyeight.com/polls/favorability/donald-trump/
Citera
2025-03-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Grandiose av Trump. Vilken President. Jag känner mig mer amerikan än svensk.

"Delusions of Grandeur" heter det...
Citera
2025-03-05, 12:14
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Han är på rätt riktning?
Ja det tycker jag. Han gick till val på America First. Och det är precis vad han gör. Han monterar aktivt ner den liberala världsordningen, precis vad hans väljare ville.
Citera
2025-03-05, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
som
Jo tyvärr är det just det som hänt med det republikanska partiet det har tagits över av en sekt.
Om du hade följt amerikansk politik lite längre än 10 år hade du insett det.

Demokraterna har många problem men vad trumps anhängare inte tycks begripa är att republikanerna har mycket större .

Har du ens sett talet ?
Jag skulle inte tro vad I talet har du så mycket emot? Sa han så mycket saker som är fel?
Att säga nej till Woke är det fel?
Att inte slösa skattepengar till allsköns obskyra organisationer genom ASAID är det fel?
Att matcha andra länders tullavgifter fel?

Skriv gärna vad du tycker var fel i talet. Alltså sakfrågor inte en massa dravel.
Citera
2025-03-05, 12:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har inte stött på nån ekonom som sagt att handelskrig och oförutsägbarhet är bra för ekonomin men du kanske har någon länk?
När tullarna är på plats så försvinner osäkerheten och ekonomin anpassar sig. De ekonomer du förmodligen refererar till är liberala, globalistiskt frihandelsförspråkare och de får nästan allt utrymme i media, som du vet, så det är svårt att söka fram dessa fritänkare, men de finns så klart.

Tanken med helt fri handel går ju ut på att varje land/region bara ska göra det de är bäst på, självförsörjningen försvinner och lokalproducerat slås ut. Detta är egentligen en extrem form av planering av världsekonomin, sk. globalisering, som försvagar länders suveränitet/självstyre och gör dem starkt beroende av sin omvärld och detta är precis det som globalister vill uppnå, för att kunna dominera hela världen med sina produkter/tjänster och sin syn på samhället.

Jag undrar vad som hänt med ekonomskrået numera? De har blivit så extremt likriktade, osjälvständiga och säger samma sak hela tiden. Alla tullar är dåliga, räntor är nästan det enda som styr ekonomin. Enkla förklaringar, enkla budskap. Svårt att hitta seriösa ekonomer och fritänkare numera som sagt, jag erkänner det. Men även detta faktum är väl också en varningsklocka?
Citera
2025-03-05, 12:18
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Frågan vi ska ställa oss är vilken nivå kommer den oranga apan att prata på!

Jag gissar på en 3 årings nivå. Men det kanske är att sikta för högt.

en 3 årings nivå? då kanske till och med du har en chans att hänga med...
Citera
2025-03-05, 12:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Trumps ratings som president är mycket bra vilket tyder på att amerikanarna stödjer honom, CNN var helt förtvivlade över det faktumet.
Trump hade helt fantastisk bra rating när han tillträdde. På en månad har den dock gått ner ordentligt så den ligger på en mer normal nivå runt nollan (som dock är högre än Trumps normalnivå som vanligtvis legat kraftigt minus).

Vi får se hur de kommande månaderna utspelar sig, men smekmånaden är över nu så det gäller att prestera på riktigt för att behålla populariteten.
Citera
2025-03-05, 12:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Har du ens sett talet ?
Var det inte typ 2 timmar långt och fyllt av svamlande som ett rally?
Nej, tack.
Jag nöjer med mig Fox News och CNN:s sammanfattningar (båda för balansen).
Citera
2025-03-05, 12:26
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
När tullarna är på plats så försvinner osäkerheten och ekonomin anpassar sig. De ekonomer du förmodligen refererar till är liberala, globalistiskt frihandelsförspråkare och de får nästan allt utrymme i media, som du vet, så det är svårt att söka fram dessa fritänkare, men de finns så klart.

Tanken med helt fri handel går ju ut på att varje land/region bara ska göra det de är bäst på, självförsörjningen försvinner och lokalproducerat slås ut. Detta är egentligen en extrem form av planering av världsekonomin, sk. globalisering, som försvagar länders suveränitet/självstyre och gör dem starkt beroende av sin omvärld och detta är precis det som globalister vill uppnå, för att kunna dominera hela världen med sina produkter/tjänster och sin syn på samhället.

Jag undrar vad som hänt med ekonomskrået numera? De har blivit så extremt likriktade, osjälvständiga och säger samma sak hela tiden. Alla tullar är dåliga, räntor är nästan det enda som styr ekonomin. Enkla förklaringar, enkla budskap. Svårt att hitta seriösa ekonomer och fritänkare numera som sagt, jag erkänner det. Men även detta faktum är väl också en varningsklocka?

Utbildningen är utformad för att skapa personer som springer miljardärernas ärenden samtidigt som de tror att de gör något rätt. Nyttiga idioter dvs.

Samma med läkare, läkemedelsföretagen styr vad de ska rekommendera och sälja.
Citera
2025-03-05, 12:28
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Left wokies are bad. Right wokies are just as bad. Jag avskyr politiska extremister.
+ 1 pä den jag har samma åsikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in