2025-03-04, 21:41
Avstngd
bajsamajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Jag slde ocks min USA portflj i december. Tacka fan fr det.

Var har du pengarna i dag?

Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Frgan r vem som vinner handelskriget?

Man ger sig inte in sig ett krig utan att vara sker p att vinna det!

Kina har en mycket strre industri n USA. Det borde vara klart vem som vinner.
Citera
2025-03-04, 21:43
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Ja Usa och ryssland r verkligen blsta. USA gr sig ovn med alla sina allierade och handelspartners. Arablnderna pissar ocks p trumpen nu och presenterar sina egna planer fr palestina. Ryssland med sin lilleputt ekonomi r vl inte ens relevant om ngra r nu nr de visat hur vrdelsa de r militrt.

Kineserna r smarta de vntar med is i magen och frsker hlla goda relationer med alla. Snart ter vi alla ris och nudlar sger Ni Hao

Finns ingen som r "Blst".
Brsen handlar om Psykologi. Den gr upp & ner precis som mnniskans psyke.
"Das Kapital" rullar vidare, n s lnge!
Senast redigerad av Henselon 2025-03-04 kl. 21:46.
Citera
2025-03-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Prognoserna fr den amerikanska ekonomins tillvxt har p bara ngra veckor gtt frn goda till dliga till usla. Frst en prognostiserad tillvxt p 2.3% p rsbasis fr Q1, till sen falla med 1.5% till att nu falla med 2.8% Det r den erknda modellen GDPNow frn Altanta Fed som visar p denna dramatiska kollaps.

https://www.investing.com/news/econo...-in-q1-3903794

https://www.reuters.com/markets/euro...er-2025-03-03/

https://www.reuters.com/markets/euro...er-2025-03-03/

Detta r dramatiskt. Brserna reagerar kraftigt. I skrivande stund:
S&P 500 ner 1.7%
Nasdaq ner 1.5%
OMX30 ner 3.3%
Nikkei ner 2.4%
Euronext ner 2.2%

Den frvntade "Trump-kraschen" r nu hr. Brserna rasar, och tillvxtprognoserna rasar.

Diskutera:
- Hur tror ni detta kommer pverka Trumps beteende? Han vill framst som mycket bra p ekonomi.
- Hur kan det pverka Trumps kommande State of The Union-tal?
- Vad kan Trump-administrationen gra fr att bromsa kollapsen?
Folket kommer fly till Bitcoin nu, vilket r bra fr oss med huvudet p skaft

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
Citera
2025-03-04, 21:49
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Trump kommer g till historien som en frrdare fr den fria vrlden och hans quislingar kommer straffas.
Tvrtom. Han var den president som faktiskt brydde sig tillrckligt om Europa och vriga Vstvrlden fr att f slut p kriget. Han frstr att vi inte kan vara fiender med Ryssland om vi ska leva i fred.
Citera
2025-03-04, 21:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Mjligt. I skrivande sekund s har dock varenda internationell frhandling gtt t helvete (utom sina privata sdana med Putin, mhnda) och sitter fr tillfllet och tjurar p sociala medier och trstas av sin sekt. Smtt makalst. Fr se vad han har att sga inatt. Ska tydligen hlla tal runt 02:00 svensk tid.
Inte alls. Han kommer att skriva avtal med Zelensky snart och sledes nrma sig fred.
Citera
2025-03-04, 21:50
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Folket kommer fly till Bitcoin nu, vilket r bra fr oss med huvudet p skaft

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
Varfr bendade Trump silk road snubben och var r hans wallets? Kan nog behva vara nojjig nd.
Citera
2025-03-04, 21:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det r viktigt att ha en kostym-talet?

Citat:
TOMORROW NIGHT WILL BE BIG. I WILL TELL IT LIKE IT IS!

Trump, igr.

Frmodligen s kommer han sga ngonting som bidrar till en nnu mindre knullig stmning i vst.
Citera
2025-03-04, 21:52
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Efter Trump och hans vice president uppvisat sandldeniv senast gllande Ukraina brjar nog fler undra om USA r en bra partner.

Vi fr nog vnda oss till Kina i framtiden och ka handeln med dom.

En positiv sak med att nrma sig Kina istllet r att vi vet var vi har dem, p gott och ont. USA har sedan 2016 blivit en berg och dalbana och det r helt vrdelst att komma verens med president Demokrat 2020 nr president Republikan kommer skita i allting 2024, sen r vi kompisar igen nr president Demokrat tar vid 2028 fr att allt sen ska raseras 4 r senare
Citera
2025-03-04, 21:55
Medlem
NASDAQ r tillbaka p plus nu. Kollapsen gick ver snabbt.

Lyckligtvis blev jag s uppskrmd av det hr larmet att jag inte ens hann panikslja mina USA-papper. Jag bara rusade till bunkern.

Den erknda modellen GDPNow hade jag inte hrt talas om frut men det lt nd vldigt dramatiskt. Tur att vi klarade oss den hr gngen trots allt.
Citera
2025-03-04, 21:57
Medlem
Sqrbankens avatar
Amerikanska brserna terhmtade sig en smula under eftermiddagshandeln men nu innan stngning s ser det ut att balla ur igen.
Citera
2025-03-04, 21:58
Medlem
Hehe vad var det jag sa.
Frra veckan blev jag mobbad p flashback fr att jag frutsg detta.
Citera
2025-03-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Varfr bendade Trump silk road snubben och var r hans wallets? Kan nog behva vara nojjig nd.
Jag r egentligen inte fr Donald Trump, men hr tyckte jag nog att han gjorde rtt. Ross Ulbricht satt i fngelse i 12 r, det kan vl rcka fr det brottet. Han har ju inte mrdat ngon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in