Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Men då kan väl du berätta var man köper billigast och var man sedan kan sälja det guldet dyrast. Det är väl en enkel match för dig.
Det har jag inget svar på. Men det hade varit en bättre fråga att ställa, än att börja titta på marginaler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Berätta gärna också vilken spread man får.
Högst oklart vad du menar.
Jag hoppas du på något konstigt sätt menar vilken vinst TS skulle kunna tänkas göra, och att du inte fortfarande tycker det är intressant vilken spread det är hos den handlare som är billigast, och som du hade hoppats att jag skulle veta vilken det är.
Men om spread är momentan, som du själv skrivit, så kan man så klart inte prata om spread för TS själv. TS kommer inte köpa och sälja momentant. TS skriver ju att köpet är en investering. Det tolkar i alla fall jag som att TS inte tänker day-trada guld, utan behålla det ett tag.
Om TS inte köper och säljer samma dag, så är den här spreadfrågan återigen helt irrelevant. Kan ni släppa begreppet någon gång?
Vad som då är intressant är
bästa inköpspris TS kan hitta idag, och vad den
bäst betalande köparen vill ge TS den dagen TS vill cacha in sin investering.
Bra aktörer att köpa från, kanske någon hade haft tips på, om frågan hade ställts.
Bra aktörer att sälja till, i framtiden, kan förmodligen ingen svara på, då ingen vet hur framtiden ser ut.