2025-03-04, 14:42
Medlem
Jag kom precis från Garmisch Partenkirchen i Tyskland efter att ha kört slalom och snowboard.
Jag har intresse för utförsåkning liksom många andra men varför åker så få skidor ensamma när det är skidåkningen som är rolig?
Varför åker inte även ni på skidsemester och skidorna ensamma?
Citera
2025-03-04, 14:47
Medlem
gummi-bands avatar
Klart man gör det, det har jag gjort ett flertal gånger.
Citera
2025-03-04, 14:50
Medlem
Utan att veta så skulle jag väll gubbgissa på att människor i allmänhet tycker om att dela sina nöjen med sina nära och kära?
Citera
2025-03-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummi-band
Klart man gör det, det har jag gjort ett flertal gånger.
Inte alls många iallafall åker på skidsemestrar ensamma för att åka skidor så det är ingenting som är direkt klart. Frågan kvarstår med andra ord. Jag har även åkt på Hundfjället men upplevde samma sak där.
Citera
2025-03-04, 15:39
Medlem
Utan att vara skidåkare själv. Har åkt på andra semestrar själv. Den bökiga delen med det är när man ska gå på toa och måste släpa med sig allt man har att bära på in i båset. Spontant känns det som att hela den proceduren med tillägg av vinterutrustning skulle vara oerhört bökig.
Citera
2025-03-04, 17:06
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportlovet
Inte alls många iallafall åker på skidsemestrar ensamma för att åka skidor så det är ingenting som är direkt klart. Frågan kvarstår med andra ord. Jag har även åkt på Hundfjället men upplevde samma sak där.
Så bara för att du inte sett singelresenärer på dina resmål tror du inte de finns? Trots att folk svarar och säger att de reser ensamma?
Så jo, det finns ensamresenärer. Rätt många, faktiskt. Så det är rätt klart, faktiskt.
Att du inte sett det säger mer om din observationsförmåga och val av resmål.
Hundfjället är fö ett typiskt familjeresmål, och familjer är sällan en enda person.
Resmål för entusiaster har en annan mix av gäster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in