• 1
  • 2
2025-04-02, 19:33
Medlem
Det känns fortfarande som att det är för svårt för mig men jag brukar spela badminton med racket mellan tårna!

Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
En grundövning skulle kunna vara pilbåge som uppvärmning, och sen öka svårighetsnivån.
Citera
2025-04-02, 19:34
Medlem
Tack för tipset!! Smart att kunna hacka kycklingen samtidigt som man fräser på löken

Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Fötterna är väl inte direkt lika användbara som händerna och det är i princip omöjligt att nyttja alla fyra om du inte sitter ned. Det jag kan komma på är väl att vid datorarbete ha lite olika användbara kortkommandon på golvet. Jag tror inte du kommer imponera på någon om du t.ex. kan hacka grönsaker med fötterna.
Citera
2025-04-02, 19:37
Medlem
Jag är tyvärr lite av en perodare så när mina framsteg inte går i den takt som önskat så brukar jag tröttna för ett ta fram över å så fortsätter det. Brukar plocka upp grejer från golvet med tårna för att slippa b belasta ryggen men det vore gött om man kunde multitaska på något sätt å använda både händerna å fötterna samtidigt

Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Vet ej hur aktiv du är här på forumet eller hur din funktion är i fötterna just nu. Jag övar fötter lite halvhjärtat, dvs har inte en kontinuerlig rutin som sker varje dag men flera gånger i veckan och övningarna varierar.

Du har gjort knipövningar med tårna. Har du provat sära på tårna?
Finns en hel del andra funktioner som du kan lägga till i din rutin, men frågan är vart du är idag för planera progressionen.
Citera
2025-04-02, 19:38
Medlem
Hur menar du? Finns det andra kläder än strumpor anpassat för fötterna? Vore gulligt med små balettkjolar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja du bruttan, klä dom snyggt och ta lite foton så kan du nog tjäna en slant.
Finns tydligen en marknad för det.
Citera
2025-04-02, 19:42
Medlem
Jag brukar gå promenader i skogen i tofflor för att öka min naturupplevelse men är lite rädd att råka trampa på myror och sniglar fortfarande, men jag kanske borde komma över den rädslan och skaffa mig ett par rekorderliga barfotasko istället!! Tips på märke? Vilka använder du? Rekommenderar du några specifika för en nybörjare eller är det bara att köra?

Citat:
Ursprungligen postat av Snop
Första steget är såklart att gå barfota så ofta det går, typ hemma, ute i skogen osv. I de fall det inte går rekommenderar ja barfotaskor. Jag använder det ganska ofta, tyvärr har jag även ett visst intresse för fina läderskor, vilket inte lirar med barfotalivet. Men sen jag började använda barfotaskor mycket känner jag stor skillnad i fötterna. Även andra krämpor som ryggont och höftproblem försvann.
Citera
2025-04-09, 11:14
Medlem
Snops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardbruttan
Jag brukar gå promenader i skogen i tofflor för att öka min naturupplevelse men är lite rädd att råka trampa på myror och sniglar fortfarande, men jag kanske borde komma över den rädslan och skaffa mig ett par rekorderliga barfotasko istället!! Tips på märke? Vilka använder du? Rekommenderar du några specifika för en nybörjare eller är det bara att köra?

Jag skulle säga att börja med något billigt för att testa på det. Jag har flera modeller av Groundies då de har skor som ser "normala" ut för att vara barfotaskor. Vissa tycker inte att deras skor räknas som "riktiga" barfotaskor då det inte alltid är riktigt lika breda som andra märken, t.ex Vivo Barefoot. De har dock väldigt tunna sulor så man känner alla gruskorn och liknande och är väldigt flexibla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in