2025-03-03, 20:06
Medlem
olcadans avatar
Jag brukade betygsätta filmer på Moviezine. De hade en stor databas och man fick en bra överblick över filmer man sett osv.

Någon mer som brukade göra det? Nu verkar sidan nämligen ha tagit bort allt vad användarkonton och personliga betyg heter för att bli med en mer renodlad nyhets- och recensionssida.

Kom lite som en blixt från klar himmel för mig när jag nyss besökte sajten. Man får hålla sig enbart till IMDb nu då helt enkelt?
Citera
2025-03-07, 14:41
Medlem
Urquells avatar
Alla använder väl Letterboxd numera.
Citera
2025-03-13, 23:00
Medlem
Såg nu. Riktigt kass design och artiklarna håller AI-scamnivå. Vad har hänt? Har de sålt sidan till nåt utländskt bolag?
Citera
2025-04-26, 19:29
Medlem
Rostburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abkhazia
Såg nu. Riktigt kass design och artiklarna håller AI-scamnivå. Vad har hänt? Har de sålt sidan till nåt utländskt bolag?

Till aftonblaskan har jag för mig. Ett tag sedan?
Citera
2025-04-26, 19:31
Medlem
Rostburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Jag brukade betygsätta filmer på Moviezine. De hade en stor databas och man fick en bra överblick över filmer man sett osv.

Någon mer som brukade göra det? Nu verkar sidan nämligen ha tagit bort allt vad användarkonton och personliga betyg heter för att bli med en mer renodlad nyhets- och recensionssida.

Kom lite som en blixt från klar himmel för mig när jag nyss besökte sajten. Man får hålla sig enbart till IMDb nu då helt enkelt?

Känns som dom inte helt enkelt klara av att ta kritik. Varför annars stänga ner ett community och skylla på minskade aktiva medlemmar? Väldigt många var aktiva och kommentera när nya Snövit kom, coincidence i think not 😂

https://www.moviezine.se/nyheter/moviezines-medlemssidor-stangs-ner-inom-kort
Citera
2025-04-26, 19:46
Medlem
Moviezine är ett reklamföretag som säljer bra recensioner mot betalning. Rövslickarsida med andra ord
Citera
2025-04-27, 00:19
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostburken
Känns som dom inte helt enkelt klara av att ta kritik. Varför annars stänga ner ett community och skylla på minskade aktiva medlemmar? Väldigt många var aktiva och kommentera när nya Snövit kom, coincidence i think not 😂

https://www.moviezine.se/nyheter/moviezines-medlemssidor-stangs-ner-inom-kort
Yepp, de hävdar att
Citat:
Numera föredrar de flesta av er att diskutera film och kommentera våra artiklar på andra håll, så som vår Facebook-sida med 75 000 följare.
Så var tvungen att gå in på deras facebook-sida och kolla - merparten av deras artiklar har max 5 kommentarer, många har inga kommentarer alls. 1-2 delningar som bäst.

De får ju förfan gå in i kommentarsfältet själva och ställa generella frågor som "Vilken Star Wars-film tycker ni är den bästa?" i en artikel om SW, för att få igång kommentarsfältet överhuvudtaget.

Det är knappast ett bra betyg för en sida med 86 000 följare...
Citera
2025-04-27, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan

Är det inte "rottentomatoes" som varit "bäst" de senaste 10 åren?
Citera
2025-05-02, 23:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Yepp, de hävdar att

Så var tvungen att gå in på deras facebook-sida och kolla - merparten av deras artiklar har max 5 kommentarer, många har inga kommentarer alls. 1-2 delningar som bäst.

De får ju förfan gå in i kommentarsfältet själva och ställa generella frågor som "Vilken Star Wars-film tycker ni är den bästa?" i en artikel om SW, för att få igång kommentarsfältet överhuvudtaget.

Det är knappast ett bra betyg för en sida med 86 000 följare...

Vilken film ska ni se i helgen? 0 kommentarer. Ny film på G. 1 kommentar av redaktionen själva... Tyder inte på 86 k riktiga följare.

Som redan sagt verkar numera de flesta artiklar vara kopierade rakt av och skrivna med hjälp av AI.

Lär ju tappa rejält snabbt i intresse. Men har de blivit uppköpta av ett mediahus är ju de som startat sidan säkert lyckliga ändå.
Citera
2025-12-14, 10:18
Medlem
Moviezine grävde sin egen grav genom att hylla alla skitfilmer. Att nu inte ens kunna kommentera skiten tappar man typ alla dom som gick in på sidan
Citera
2025-12-14, 10:21
Medlem
Var det inte moviezine som tidigare i år inte klarade av att ta kritik om en film så man gjorde ett collage med kritikerna på Facebook med namn och bild och hängde ut dessa. Extremt skamligt beteende från en nyhetssida.
Citera
2025-12-14, 16:47
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuggler
Var det inte moviezine som tidigare i år inte klarade av att ta kritik om en film så man gjorde ett collage med kritikerna på Facebook med namn och bild och hängde ut dessa. Extremt skamligt beteende från en nyhetssida.
Är detta verkligen sant?
Nog har jag märkt att företag eller vad det nu må vara, blir allt oseriösare med tiden. Deras känsla för service och att vara trevlig mot kunder etc etc, blir bara sämre och sämre. Jag har märkt av det ganska mycket på senare tid.

Men att göra collage och hänga ut på sociala medier? Är det 14-åringar som ligger bakom sidan eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in