Jag har stött på ett stort problem med att logga in på mitt e-postkonto. En dag när jag satt framför tv:n fick jag ett meddelande i Outlook-appen på min iPhone 15 Pro Max där det stod att jag behövde ändra mitt lösenord. När jag försökte göra det fick jag istället ett meddelande om att inloggningen var blockerad.
Jag försökte återställa kontot med den verifieringsmetod jag har, vilket är mitt telefonnummer, men fick då beskedet att jag måste använda en annan metod. Problemet är att jag endast har telefonnumret kopplat till kontot, inga andra alternativ.
Denna e-postadress är oerhört viktig för mig eftersom den är kopplad till alla mina sociala medier och andra tjänster. Jag har försökt kontakta Microsofts support, men det har varit väldigt svårt att få hjälp.
Min fråga är: Är detta en tillfällig blockering, eller kan den vara permanent? Jag skulle verkligen uppskatta er hjälp. Tack på förhand!
Jag har tidigare skrivit in mitt nummer och det har funkat. Skrev nu in min mailadress istället och nu står det använd webbverision då man väljer "glömt lösenord"
I mitt fall misstänktes ett försök att logga in på mitt konto, vilket ledde till att jag fick meddelandet om att inloggningen var blockerad. Efter att jag bytte lösenord och försökte logga in igen kvarstod blockeringen. Jag är dock osäker på om den är tillfällig eller permanent.