• 3
  • 4
2025-06-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Förebyggande syftar på att förhindra att något sker och inte att endast behandla symtom i efterhand. Lär dig begreppen innan du yttrar dig.

Absolut, förebyggande insatser är att förhindra att drogmissbruk överhuvudtaget börjar. Att förhindra att en ung person, kanske t.o.m ett barn börjar nyttja någon form av drog. För varje person som växer upp utan att börja med droger överhuvudtaget så är oerhört mycket positivt vunnet.

För att återgå till Thailand. Om man i ett land tillåter cannabis och cannabisröken ligger tät på många ställen, vad tror ni att ett barn eller ung person kommer att göra? Det är ganska självklart att de ser vuxna som rökar på och de kommer vara många som börjar med droger redan tidigt i livet jämfört med om de inte hade varit cannabisrök överallt och de inte sett vuxna röka på.
Citera
2025-06-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Absolut, förebyggande insatser är att förhindra att drogmissbruk överhuvudtaget börjar. Att förhindra att en ung person, kanske t.o.m ett barn börjar nyttja någon form av drog. För varje person som växer upp utan att börja med droger överhuvudtaget så är oerhört mycket positivt vunnet.
Så hur vinner vi på att barn kan köpa narkotika fritt i samhället idag?
Citera
2025-06-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Så hur vinner vi på att barn kan köpa narkotika fritt i samhället idag?

Vi vinner ingenting. Absolut ingenting.

Se mitt föregående svar, jag la till lite text då jag kände jag behövde återknyta lite till om det är bra eller dåligt att ett land tillåter droganvändning i allmänhet.
Citera
2025-06-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Vi vinner ingenting. Absolut ingenting.

Se mitt föregående svar, jag la till lite text då jag kände jag behövde återknyta lite till om det är bra eller dåligt att ett land tillåter droganvändning i allmänhet.
Jo jag förstår vad du skriver, men det stämmer inte i verkligheten. Annars hade vi haft ett narkotikafritt samhälle idag då det är olagligt att bruka. Men istället varnar polisen om att drogbruket går nedåt i åldrarna här i Sverige.

Någon gång måste du våga öppna upp ögonen och inse att kriminaliseringen bidrar till ökade skador i samhället!
Citera
2025-07-16, 16:02
Medlem
senhackarens avatar
Det är väll olagligt i Thailand nu igen. Herre jösses. Deras fängelser kommer bli ännu mera smockfulla än innan, och med tanke på deras straffskalor. Det snålas ju inte med straffen direkt.
Citera
2025-07-16, 16:22
Medlem
Undersnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är väll olagligt i Thailand nu igen. Herre jösses. Deras fängelser kommer bli ännu mera smockfulla än innan, och med tanke på deras straffskalor. Det snålas ju inte med straffen direkt.
Rekreativ användning är förbjuden. Turister måste ha thailändskt läkarrecept, använda endast i privata utrymmen och köpa via licensierade butiker. Offentlig användning och olovlig odling bestraffas hårt
Citera
2025-07-16, 16:25
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Rekreativ användning är förbjuden. Turister måste ha thailändskt läkarrecept, använda endast i privata utrymmen och köpa via licensierade butiker. Offentlig användning och olovlig odling bestraffas hårt

Så var det ju alltid, det var bara att dom struntade i att beivra dom lagarna.

Allt det här är som viskleken, det blir förvrängt när infon hittar till Sverige.

Och så här svårt är det att få ett recept i Thailand, kostar typ 100 baht eller ingår om du köper tillräckligt mycket gräs, dom har läkare på plats:
https://www.youtube.com/watch?v=t3YFzTeVsUE

Fel tråd, men jättelätt att få recept i Tyskland också om ni missat det. Använd den här appen/sidan https://www.zazaxpress.com/ - hitta en lounge. Beställ. Vänta en halvtimme och du får ditt gräs levererat.
Senast redigerad av OdCaBo 2025-07-16 kl. 16:29.
Citera
2025-07-16, 16:31
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk

Aha. på så vis. Misstänkte att det inte är hundraprocentigt för vem som helst att röka på där nere. Och sitta på kåken där nere i flera år, för två tre bloss är knappast värt.
Citera
2025-07-16, 16:37
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Aha. på så vis. Misstänkte att det inte är hundraprocentigt för vem som helst att röka på där nere. Och sitta på kåken där nere i flera år, för två tre bloss är knappast värt.

Det är hundraprocentigt för vem som helst att röka på där nere. Se youtube-videon jag länkade.
Citera
2025-07-17, 15:47
Medlem
Undersnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo

Och så här svårt är det att få ett recept i Thailand, kostar typ 100 baht eller ingår om du köper tillräckligt mycket gräs, dom har läkare på plats:
https://www.youtube.com/watch?v=t3YFzTeVsUE

.
Man kan ju undra om sjukvården får del av varje bath som går till läkarintyg
Citera
2025-07-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Sjukt jobbigt med stanken, skiten säljs överallt i Pattaya och det går inte att undvika odören.
Förbjud skiten igen säger jag!

När jag var där i vintras tyckte jag det luktade förvånansvärt lite
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här