2025-03-02, 22:06
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Hej! Såg inte att det fanns någon sådan här tråd så startar en.

Nyss bytt till denna operatör. Är nöjd.

I denna tråd kan vi felsöka och problemlösa om det behövs.
Citera
2025-03-02, 22:06
Medlem
Första frågan kommer från mig själv.
Hur funkar det att surfa utanför Sverige? Någon med erfarenhet?`
Såg på deras hemsida att man själv kan behöva gå in på mina sidor för att avspärra roaming. Varför undrar jag.
Citera
2025-03-03, 09:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Första frågan kommer från mig själv.
Hur funkar det att surfa utanför Sverige? Någon med erfarenhet?`
Såg på deras hemsida att man själv kan behöva gå in på mina sidor för att avspärra roaming. Varför undrar jag.
Det beror på vad du menar med utanför Sverige? Inom EU gäller EU:s roamingregler så där har du samma kostnader som i Sverige. Är du i Tibet, Sudan eller USA får du kolla upp innan vad det kostar...
Citera
2025-03-03, 12:50
Moderator
Chantres avatar
Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2025-03-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det beror på vad du menar med utanför Sverige? Inom EU gäller EU:s roamingregler så där har du samma kostnader som i Sverige. Är du i Tibet, Sudan eller USA får du kolla upp innan vad det kostar...

Inom EU.
Men ändå konstigt det där att man måste avspärra.
Citera
2025-03-03, 18:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Inom EU.
Men ändå konstigt det där att man måste avspärra.
Default inställningar är:
Spärra roaming - NEJ
Spärra samtal till utländska nummer - NEJ
Spärra köp av extra surf - NEJ
Spärra betaltjänster - JA

Åker man utomlands så bör man givetvis kolla innan, det kan u vara så att man kryssat i JA på något och glömt bort det.
Citera
2025-03-03, 18:05
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag har också skaffat Fello och fått igång det idag. Jag hade Telia kontantkort tidigare och ville fortsätta använda Telias nät eftersom det har bäst täckning. Ingen av mina kollegor som har operatörer som använder 3:s eller Telenors nät får stabil signal i fikarummet på jobbet, medan jag alltid haft fullt i signalpluppar.

Jag hade problem hela dagen med att mitt nya kontantkort inte ville koppla upp sig, men det löste sig genom att jag ändrade preferens från LTE till 3G och sedan tillbaka till LTE igen i simkortets inställningar på mobilen. Om någon har samma problem kan ni göra likadant.
Citera
2025-03-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag har också skaffat Fello och fått igång det idag. Jag hade Telia kontantkort tidigare och ville fortsätta använda Telias nät eftersom det har bäst täckning. Ingen av mina kollegor som har operatörer som använder 3:s eller Telenors nät får stabil signal i fikarummet på jobbet, medan jag alltid haft fullt i signalpluppar.

Jag hade problem hela dagen med att mitt nya kontantkort inte ville koppla upp sig, men det löste sig genom att jag ändrade preferens från LTE till 3G och sedan tillbaka till LTE igen i simkortets inställningar på mobilen. Om någon har samma problem kan ni göra likadant.

Kanon då är den här tråden för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in