2025-03-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkmannen
Jag har lyckats identifiera en av de skjutna, en pojke född 2008. Hur olämpligt skulle det vara att dela denna information? Bör jag vänta på uppdateringar om skadeläge innan jag gör det?
Nej kör på skadeläge allvarligt eller ej informationen kommer ändå ut förr eller senare. Har du ett namn?
Citera
2025-03-03, 01:04
Medlem
Citat:
Jag har lyckats identifiera en av de skjutna, en pojke född 2008. Hur olämpligt skulle det vara att dela denna information? Bör jag vänta på uppdateringar om skadeläge innan jag gör det?
Behövs nog inte säga mer än så för tillfället… tragiskt
Citera
2025-03-03, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
finns det något kriminell nätverk i fruängen?
Vargarna
Citera
2025-03-03, 01:34
Medlem
Citat:
Hur har du lyckats identifiera personen?
Citera
2025-03-03, 02:42
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Då lever din polare i en låtsasvärld. Här har det inte varit några polishelikoptrar alls senaste tiden.
Du har fel. Flera gånger i veckan snurrar helikoptrar över skärholmen, bredäng, sätra, mälarhöjden och fruängen
Citera
2025-03-03, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Ja men samtidigt vet jag att det finns många inblandade i sån skit som kör fotboll samtidigt i den åldern.

Ja. Det uppdagades i samband med mordet på Adouli i närheten. Ett fullt möjligt spår i detta fall.
Citera
2025-03-03, 04:48
Medlem
Men va fan är det som händer?!?! Eller kanske snarare Inte händer?!?!
2 personer skjuts kl 21 på kvällen o 8tim senare finns inte ens en adress eller ens område i Fruängen i tråden!! Noll info!
Citera
2025-03-03, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
2 personer skjuts kl 21 på kvällen o 8tim senare finns inte ens en adress eller ens område i Fruängen i tråden!! Noll info!

Fruängstorget, avspärning kring biblioteket. Bilder i AB
Citera
2025-03-03, 05:37
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Snart får anstiftarna till dessa skjutningar ställa högre krav på barnsoldaterna typ "Skjut rätt personer och få belöning, skjut oskyldiga och du blir näst på listan."
Felskjutningarna gör ju bara att de riktiga måltavlorna gör narr av dom istället.

Är det en helt vanlig etnisk svensk kille som skjutits lär det ta hus i helvete.. Eller inte, men hoppas kan man ju alltid.

Nej det lär det inte göra. De har redan skjutit mammor med spädbarn i armarna, pappor som cyklat till badhuset, en liten flicka ute med hunden… det tar aldrig hus i helvete.
Citera
2025-03-03, 06:11
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:

Här är platsen mellan tidigare nämnda Coop och trappan.
https://maps.app.goo.gl/bceBnNEBpDtmAYMo7
Citera
2025-03-03, 06:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Står ju till och med på Aftonbladet att skjutningen skedde vid torget.
Citera
2025-03-03, 06:44
Medlem
RinkebyParadisos avatar
Många områden längs röda linjen har gått ner sig markant väldigt snabbt. Fruängen är inget undantag, liksom även Liljeholmen på samma linje, framför allt på kvällar. Öppen drogförsäljning på Liljeholmstorget och McDonalds där nattetid är lokala kriminellas högkvarter.

Jag utgår från att det är samma killar. Det kryllar av babbeluringar med klassisk förortskostym och elsparkcyklar. Rör sig i flock. Väldigt otrevligt. Unga killar såklart.

Samma visa var det med den kriminelle Adouli och hans gelikar. Är det samma gruppering/gäng? Hämnd?

Naturligtvis vet polisen vilka dessa killar är sedan tidigare, 100% kända av polisen, socialtjänst och andra rättsvårdande instanser. Problemet är att ingen snackar och den gripne nu är naturligtvis (antar jag) under 18 år = knappt något "straff".

Ser man sådana här "musikvideos" är man inte förvånad att det sker sådana här skjutningar.

Sverige är verkligen förlorat.

Detta är inspelat i Fruängen. Är inte dessa personer som förekommer i videon intressanta för polisen? Inte nödvändigtvis för denna händelse, men i övrigt?

https://www.youtube.com/watch?app=de...UEQkIyOQ%3D%3D
Senast redigerad av RinkebyParadiso 2025-03-03 kl. 07:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in