2025-03-03, 00:31
Moderator
Ancistruss avatar
Tråden handlar alltså om vi borde skapa en Nordisk försvarsalias. Vad ni tycker om Zelensky får ni diskutera i någon annan tråd.

/Mod
Citera
2025-03-03, 00:58
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
USA och Frankrike har tappat förståndet helt.
Vi måste ha mer att säga till om i framtiden. Inte som nu när vi sitter och tittar på när massor av misslyckande politiker bestämmer över oss för att dom har ett bättre försvar.

Avskaffa SIDA och sluta skicka pengar till NATO och korrupta Ukraina.
Återstarta Det svenska kärnvapenprogrammet.

Tillsammans med Danmark, Finnland och Norge är vi tillräckligt starka för att ingen skulle vilja attackera oss.

Nato eller Nordisk försvarsallians?

Nordisk försvarsallians. 100%. Hade t om gått å röstat för det (om man nu fått det dvs). Små språkbarriärer, vi känner vårat eget område bäst och det är en omfattande yta, vi äger det sedan urminnes tider, vi har inga större inre motsättningar inom norden (som många andra länder lider av). Finns alla förutsättningar för en succé och att en sådan allians agerar avskräckande på alla sätt å vis. Ett gemensamt småskaligt kärnvapenprogram designat för vårat direkta närområde - då utgör vi inget direkt hot mot omvärlden utan endast mot en attackerande större fientlig styrka som tex använder östersjö-området som transport till/genom vårat område.
Citera
2025-03-03, 01:08
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Vi måste ha mer att säga till om i framtiden. Inte som nu när vi sitter och tittar på när massor av misslyckande politiker bestämmer över oss för att dom har ett bättre försvar.

Tillsammans med Danmark, Finnland och Norge är vi tillräckligt starka för att ingen skulle vilja attackera oss.

Nordisk och baltisk, NordBalls
Citera
2025-03-03, 08:25
Medlem
Citat:

Jag skulle inte ha något emot en Nordisk försvarsallians men det kräver mycket pengar på försvaret, är de nordiska länderna verkligen beredda att betala för detta?
Citera
2025-03-03, 08:35
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Jag skulle inte ha något emot en Nordisk försvarsallians men det kräver mycket pengar på försvaret, är de nordiska länderna verkligen beredda att betala för detta?

Nej som det ser ut nu så vill dom att Amerikanska skattebetalare ska så för den största delen.
Citera
2025-03-03, 08:37
Medlem
Fill-rocks-heres avatar
Citat:

Typisk sådan kommentar man kan tänka sig är skriven av ryska propagandan. Du argumenterar inte för din sak utan bara kommer med påståenden. Det stämmer med den Goebbelska iden att man jobba in åsikter genom repetition. Putin vill givetvis att vi ska tappa tron på NATO. Samma riktning som detta inlägg drar åt. Sedan är det utfyllt med lite andra åsikter också.
Citera
2025-03-03, 14:12
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fill-rocks-here
Typisk sådan kommentar man kan tänka sig är skriven av ryska propagandan. Du argumenterar inte för din sak utan bara kommer med påståenden. Det stämmer med den Goebbelska iden att man jobba in åsikter genom repetition. Putin vill givetvis att vi ska tappa tron på NATO. Samma riktning som detta inlägg drar åt. Sedan är det utfyllt med lite andra åsikter också.

Bra då ska jag fortsätta att upprepa att jag vill att vi lämnar NATO med deras sjuka ledare.
Citera
2025-03-03, 15:41
Medlem
Fill-rocks-heres avatar
Citat:
Bra då ska jag fortsätta att upprepa att jag vill att vi lämnar NATO med deras sjuka ledare.
Helt utan att presentera några argment som styrker din ståndpunkt också?
Citera
2025-03-03, 15:44
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fill-rocks-here
Helt utan att presentera några argment som styrker din ståndpunkt också?

Dina Goebbelska ideer var att nye direkt imponerade.
Citera
2025-03-03, 15:45
Medlem
Fill-rocks-heres avatar
Citat:
Dina Goebbelska ideer var att nye direkt imponerade.
Är du helt förvirrad? Kan du inte förstå vanlig enkel normalprosa?
Citera
2025-03-03, 17:02
Medlem
Nordisk försvarsallians vore en första bra början inklusive Baltikum och UK.
Citera
2025-03-03, 17:04
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Om en nordisk försvarsallians innebär att vi skaffar kärnvapen så är jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in