2025-03-04, 18:27
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
På tal om yttrandefrihet. https://www.gp.se/nyheter/varlden/gp-rapporterar-direkt-om-sakerhetslaget-i-europa.5e5b54fb-28b0-45ca-8dba-4e640712c352?ifr-dir-postId =ca2fb0d5-2637-4311-99be-58b7a9b32a77
Ja det där är inte bra. Israel-lobbyn har fortfarande hans öra. Men jag tror inte det finns något land med mer yttrandefrihet än USA ändå.
Citera
2025-03-04, 19:09
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Självklart håller ingen med en figur som Elon 53 år gammal som ljuger om att han är bäst i världen på dataspel, när han i själva verket anlitat anonyma skickliga dataspelare att spela åt honom men ge Elon äran.

Manbebisen Elon ljuger om precis allt. Man behöver tolka allt han säger precis tvärtom för att finna sanningen.

Elon är autistisk, och uppenbarligen psykiskt sjuk. Han använder dessutom regelbundet droger. Bara clowner tar en sådan figur på allvar.

Fler frågor?

Vet du om han, den knarkande psyksjuka autistiske människan har tillgång till den röda knappen? Och jag pratar inte om the first ladys klitoris nu…
Citera
2025-03-04, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Om du verkligen tror att Elon bygger rymdfarkoster och om du dessutom inte ser att han saknar empati så kan jag nog inte övertyga dig.

Haha, ja du har verkligen ingenting att komma med. Lika hjärndött på hjärnkontoret som jag anade. Du sprider bara massa påståenden utan att kunna backa med argument mer än att "så tycker jag bara". Förmodligen är du inte ens kapabel att bilda dig en egen åsikt. Sorgligt men förväntat. Då fick jag precis det svaret jag väntade på!
Citera
2025-03-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Putin lyckas inte nå sina mål, samtidigt som det kostar oerhört mycket att bedriva kriget. Visst skulle en fred innebära problem för honom, men ett krig som bara kostar en helvetes massa mannar och resurser utan några riktiga framsteg leder också till starkt missnöje internt, så han har ingen bra position oavsett. Frågan är bara om Ukraina kan härda ut, men det tror jag de kan.
Och om kriget är ett mål i sig? Putin har ju inga som helst problem att skicka mannar rakt in i döden i tusentals och åter tusentals. Putins utnötningskrig gynnar än så länge bara Ryssland, de har miljontals fler att skicka rakt in i döden än vad Ukraina har och tvekar inte att göra så.
Risken med att fortsätta nuvarande krig är att Putin tar bit efter bit av Ukraina och om tre år till så sitter de i en ännu värre sits än vad de är nu.
Att Putin vägrat förhandla måste nog tyvärr ses som ett tecken på att han inte har några som helst anledningar att sluta kriga.
Z står inför ett jäkla svårt val. Antingen försöka få fram fred nu, eller fortsätta och därmed riskera ett ännu värre nederlag i framtiden.
Citera
2025-03-06, 13:04
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Hahaha. Så nu har klumpedunsen sabbat avtalet för mineralerna. Det förklarar varför han gick ut och tycker att man ska fokusera på invandring och kriminalitet istället.

Men det betyder med andra ord att trumpen och co förmodligen hade pressat zelensky att komma och skriva på ett avtal som ukraina själv inte får ut något av? Dvs så handlade detta aldrig om någon fred? Man skulle bara rövknulla ukraina på deras naturtillgångar så pressade man dem med att det handlade om ”fred”

Ja herregud

Man undrar hur många av vanligt folk som gillat trump och nu vaknar upp. Trodde de verkligen att han någonsin har gjort något annat än att pissa på dem också?
Andra ser det på annat sätt,men alla har rä'tt till en åsikt.
Citera
2025-03-06, 13:06
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Och han skiter i Ukraina, Europa och amerika så vad vill du säga?
Maga betyder inte direkt att vanliga medborgare skall få det bättre. Det betyder att en fet impotent idiot skall berika sig och techmiljardärer.
På vilket sätt skulle en vanlig amerikan ha nytta av trump? Har han lovat bättre välfärd? Rimliga sjukförsäkringar? Bättre utbildning?
Nej du. Trump är en fascist som agerar på precis samma sätt som hitler.
Den som lever får se...
Citera
2025-03-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Den som lever får se...
Nja, du får inte leva att se trumps massförsrörelse.
Jag dödar alla jävla trumpister.
Citera
2025-03-12, 12:18
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Nja, du får inte leva att se trumps massförsrörelse.
Jag dödar alla jävla trumpister.
Så talar en demokratiförespråkare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in