2025-03-03, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tycker ändå vi bestämmer oss för att göra så att vi krossar Ryssland. Du behöver inte hålla med om allt, vi har yttrandefrihet i Sverige till skillnad mot Ryssland

Gå du och krossa Ryssland, det blir jättebra
Om du är så rädd kan du ju bara flytta längre ifrån det farliga landet annars.
Det är mycket yttranden här i Sverige men antingen vet man inte vad man snackar om, eller så är man totalt handlingsförlamad när det väl kommer till kritan.
Citera
2025-03-03, 10:06
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu ska jag berätta en liten hemlis, Tesla aktierna faller nu temporärt, men den 7e mars så vänder aktien uppåt igen.

Teslabilarna har varit en bluff från första början, och företaget har överlevet på bidrag från regeringen och skattefiffel. Jag orkar inte leta fram källorna för detta, men det är så den gröna omställnings företag bluffar sig fram i världen.

Musk klarar sig utan problem utan woketokgänget i Eu och han kommer att kanske tappa sin plats som rikast på jorden, men den återkommer när nästa fluga, robotar blir verklighet.

Spacex drar nog in rejält med deg inom kort, hela världens regeringar vill använda deras tjänster, och gör det nästan dagligen.

Tyck vad du vill, men marknaden ljuger inte.
Citera
2025-03-03, 10:07
Medlem
PutinDaAzzs avatar
De styrande i usa kör med rasande takt mot att implementera 1984 där
lögn är sanning (det har det varit länge för trump och hans anhängare),
okunnighet är styrka (imbecillernas triumvirat med mtv (musk-trump-vance))
krig är fred (där dom ställer sig på angriparens sida och kräver att den angripna ger upp)
frihet är slaveri (magaiter är folk som mtv-triumviratet med glädje trampar på och utbyttjar, men dom gillar't)

Det finns ett annat citat som bevisar att det är dit vi är på väg och många är redan där

“Power is in tearing human minds to pieces and putting them together again in new shapes of your own choosing.” Vilket han har lyckats med hela den republikanska partiapparaten.

Hela premissen för tråden är fel - Zelensky motsätter sig inte fredsförhandlingar, han motsätter sig kapitulation.

Man ska komma ihåg att både usa och ryssland har åtagit sig att garantera Ukrainas gränser redan i Budapestuppgörelsen 1994, vilket båda nu bryter samtidigt som dom påstår att dom är för fred. Lögn är sanning. Krig är fred.

Storbrittanien var den tredje garanten och är den enda part med rak rygg som står för sina löften. God save the King!
Citera
2025-03-03, 10:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej det funkar inte, de ser det som sina hemtrakter och det finns över 8 miljoner som identifierar sig som etniska ryssar där. Etnisk rensning eller folkmord är inte acceptabla lösningar. Bättre då att öst och väst går skilda vägar.
Aa, för det första så är detta ett förvrängt ryskt narrativ. Det har aldrig funnits majoritetsstöd för att bli en del av Ryssland från de östra delarna av Ukraina. Inte ens Krim hade majoritetsstöd för att gå upp i Ryssland. Vad Putlers manipulerade folkomröstningar säger efter ockupationen är helt ovidkommande i det hela. Men oavsett så är det fritt för dessa människor att flytta till Ryssland om dom hellre vill vara en del av Ryssland.

Etnisk rensning är för övrigt något som genomförs med tvång/våld. Att ge folk rätten att flytta till ett annat land om dom hellre vill vara medborgare i det landet är inte etnisk rensning din pajas.
Citera
2025-03-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Håller ni med Musk? Är det verkligen omänskligt att Zelensky är emot fred osv?
Det här är bara Musk som vill testa lite, att använda samma BS som Trump alltid kör med. Dvs man bara säger något, och står upp för det, så kommer folk börja tro att det man säger är sant, och då får man som man vill. Man kontrollerar allmänheten och opinionen på det sättet.

Och dels har Musk räknat ut att man hamnar i extrem favör hos Trump när man bekräftar Trumps BS offentligt. Och det behöver Musk, för att expandera sitt entreprenörskap. I Musks position så måste man ha en regering i ryggen för att kunna expandera, så Musk har gjort sig "användbar" för Trump för att få Trumps regering i ryggen för affärsplanerna framledes.
Senast redigerad av Robbinist 2025-03-03 kl. 10:12.
Citera
2025-03-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustMeh
Ja håller med Musk och Trump. Zelensky startade kriget mot Ryssland och drog in hela Europa. Så jag ser fram emot ett upplöst europa snart, vilket kommer bli och vi är på väg dit. Frankrike kommer ska sig undan snart, därefter Tysklands sen finns inget längre kvar av enig Europa.
Det blir ju troligen helt tvärtom,europa enas mot ryzzen eftersom det inte finns alternativ,kapacitet finns!
Citera
2025-03-03, 10:18
Medlem
USA har ju sagt att dom kommer överge EU så pusselbitarna faller ju på plats. USE kommer få bygga upp ett eget "NATO"
Citera
2025-03-03, 10:20
Medlem
Sinraths avatar
Jag hade velat se USA "bara vilja ha fred" om det innebar att lämna bitar av Alaska åt Ryssarna om dom själva hade blivit invaderade istället. Hycklare.
Citera
2025-03-03, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Elon Musk är en tappad idiot. Det säger jag som teslaägare. Trodde aldrig jag skulle bli en av dom som skämdes för mitt val av bil.

Klart att en av världens rikaste och smartaste entreprenörer i världen är en tappad idiot. Det säger du som både teslaägare på kredit men också som en allvetare ifrån Bottnaryd. Du känner honom alltför väl!
Citera
2025-03-03, 10:26
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Aa, för det första så är detta ett förvrängt ryskt narrativ. Det har aldrig funnits majoritetsstöd för att bli en del av Ryssland från de östra delarna av Ukraina. Inte ens Krim hade majoritetsstöd för att gå upp i Ryssland. Vad Putlers manipulerade folkomröstningar säger efter ockupationen är helt ovidkommande i det hela. Men oavsett så är det fritt för dessa människor att flytta till Ryssland om dom hellre vill vara en del av Ryssland.

Etnisk rensning är för övrigt något som genomförs med tvång/våld. Att ge folk rätten att flytta till ett annat land om dom hellre vill vara medborgare i det landet är inte etnisk rensning din pajas.
De östra delarna bombades under 8 års inbördeskrig, så de lämnade Ukraina och tog sina hemtrakter med sig. Varken du eller Zelensky kommer lyckas snärja kvar dem igen tror jag.

Hur pinsamt vore det inte för väst ifall man tar tillbaka alla områden och sedan några månader senare så hålls omröstningar där de östra delarna väljer att ansluta sig till Ryssland igen? Då var allt krigande förgäves.
Senast redigerad av PK-befriad 2025-03-03 kl. 10:29.
Citera
2025-03-03, 10:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De östra delarna bombades under 8 års inbördeskrig, så de lämnade Ukraina och tog sina hemtrakter med sig. Varken du eller Zelensky kommer lyckas snärja kvar dem igen tror jag.
"Inbördeskriget" som började med att Putin annekterade Krim?
Citera
2025-03-03, 10:28
Medlem
Fill-rocks-heres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/musk-till-attack-mot-zelenskyj/

[b]

Håller ni med Musk? Är det verkligen omänskligt att Zelensky är emot fred osv?
Jag ser det som meningslöst att förhandla om man inte har en grov ide om hur fredsfördraget ska se ut. Förhandla betyder ju att man träffas och sitter och går igenom detaljer. Om man inte ens är överens om huruvida det ska finnas europeiska trupper i Ukraina efter krigsslutet är det ingen mening att träffas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in