2025-03-03, 06:14
Medlem
I sak har han förstås rätt.
Vidare kan detta krig förstås bara sluta på två sätt:
1. Seger för Ryssland.
2. Ww3 med kärnvapen.

Lyckligtvis har ju risken för alternativ 2 minskat drastiskt i och med Trump.
Den största sorgen med denna händelse är att Ryssland inte tog Ukraina på en vecka. Det hade sparat mycket lidande.
Citera
2025-03-03, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Har du bokat biljetten till fronten än? Åk du ned och kriga i en östeuropeisk gränskonflikt om du finner mening i det men lämna oss fredsälskande människor i Norden utanför.
Fredsälskande, vilket skämt. Du är en fegis.
Citera
2025-03-03, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/musk-till-attack-mot-zelenskyj/

[b]

Håller ni med Musk? Är det verkligen omänskligt att Zelensky är emot fred osv?

Musk, den store sanningssägaren!!!
Citera
2025-03-03, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Men tills dess sitter du kvar bakom tangentbordet och offrar gladeligen andra länders befolkning ditt fega jävla kräk.
Gôtt att ni syltryggar snart hittar nåt annat att engagera er för.
För det är så ni funkar.
Jag offrar ingen. Jag invaderade inte Ukraina.

Den enda syltryggen här är du din jävla kärring.
Citera
2025-03-03, 06:26
Medlem
Ukraina och Europas idé att återta alla förlorade landområden innan de så kallade fredsförhandlingarna kan bli av är för det första orealistiskt, och för det andra leder det till en direkt konfrontation mellan Europa och Ryssland. Europa och Ukraina vill säkra upp sig genom att få Trump att skriva på säkerhetsgarantier om Putin skulle vara så fräck att döda våra europeiska grabbar. Amerikanska boots on the ground. Och innan vi vet ordet av har vi en kärnvapenkonflikt. Zelensky vill inte fredsförhandla, och det är upp till honom, men USA hade inte ens under Biden gått med på de kraven.
Citera
2025-03-03, 06:29
Medlem
Ratads avatar
Musk borde ge mig en Tesla så jag kan köra mer miljömedvetet. Det är bara logiskt och medmänskligt.

Let that sink in.
Citera
2025-03-03, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
I sak har han förstås rätt.
Vidare kan detta krig förstås bara sluta på två sätt:
1. Seger för Ryssland.
2. Ww3 med kärnvapen.

Lyckligtvis har ju risken för alternativ 2 minskat drastiskt i och med Trump.
Den största sorgen med denna händelse är att Ryssland inte tog Ukraina på en vecka. Det hade sparat mycket lidande.

Varför menar du att Ryssland är omöjligt att besegra? Du menar alltså att väst, tillsammans med Ukraina är oförmögna att besegra ett land som knappt klarar sig över u-landsstatus? Menar du att Ryssland är mer effektiva i sin ockupationskrigföring än USA som blev besegrade i både Afghanistan och Irak?

Var kommer den här ryssrädslan ifrån?
Citera
2025-03-03, 06:38
Medlem
Citat:
Har du bokat biljetten till fronten än? Åk du ned och kriga i en östeuropeisk gränskonflikt om du finner mening i det men lämna oss fredsälskande människor i Norden utanför.

Hur gör vi när Putin står för dörren om några år? Kommer du att vara lika förstående inför andra länders likgiltighet att hjälpa till i någon nordeuropeisk gränskonflikt?
Citera
2025-03-03, 06:45
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Hur gör vi när Putin står för dörren om några år? Kommer du att vara lika förstående inför andra länders likgiltighet att hjälpa till i någon nordeuropeisk gränskonflikt?
Jag avskriver sådant som skrämselpropaganda. Zelensky har åkt runt till varenda land och påstått att "snart kommer Putin till er ifall ni inte ger mig grejor". Det tricket har fungerat för honom länge men det fungerade inte på Trump eller Vance och det fungerar inte på mig.
Citera
2025-03-03, 06:49
Medlem
Citat:
Jag avskriver sådant som skrämselpropaganda. Zelensky har åkt runt till varenda land och påstått att "snart kommer Putin till er ifall ni inte ger mig grejor". Det tricket har fungerat för honom länge men det fungerade inte på Trump eller Vance och det fungerar inte på mig.

Du väljer alltså att lita på en diktator som avrättar sina motståndare och ockuperar länder. När är det skarpt läge efter att vi slängt Ukraina under bussen? Baltländerna? Finland? Eller kanske först när han står vid vår gräns?
Citera
2025-03-03, 06:53
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Du väljer alltså att lita på en diktator som avrättar sina motståndare och ockuperar länder. När är det skarpt läge efter att vi slängt Ukraina under bussen? Baltländerna? Finland? Eller kanske först när han står vid vår gräns?
Givetvis finns en potentiell risk om provokationerna mot Ryssland fortsätter. Om vi vill undvika konfrontation med Ryssland så bör vi sluta bedriva proxykrig och istället anta Trumps och Orbans fredslinje.
Citera
2025-03-03, 06:58
Medlem
Citat:
Givetvis finns en potentiell risk om provokationerna mot Ryssland fortsätter. Om vi vill undvika konfrontation med Ryssland så bör vi sluta bedriva proxykrig och istället anta Trumps och Orbans fredslinje.

Där håller jag inte med dig. Diktatorer ska inte bestämma världsordningen utan det ska demokratiska och civiliserade länder göra. Börjar man visa rädsla eller öppnar för förhandling med gangsterregimer så kommer de bara att vilja ha mer. Det är precis samma mekanismer som hos den organiserade brottsligheten. Ukraina ska självklart få välja fritt om de vill tillhöra EU eller NATO, precis som Finland eller Sverige. Det finns ingen anledning att behandla dessa tre länder olika i den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in