Citat:
Ursprungligen postat av
PainfulVacuum
Vilket bullshit.. jag tror inte du har en susning om hur en utredning går till.
https://i.postimg.cc/B6MrcVfk/Screen...20-Gallery.jpg
Jag blev tvungen att googla och tänkte att jag vet hur man missbrukar systemet med att sätta diagnoser och gör det fortlöpande med mig men man kan väl aldrig ha hunnit upp i så många diagnoser? Det måste vara någon samling som alla har?
Det verkar som om det är mina specifikt.
Vet du själv om hur en utredning går till eller hur man ställer diagnoser?
Hur många diagnoser har du själv?
Kan berätta om att man till exempel använder sig av att min klass i årskurs 3 läste om rymden, som autistiskt kriterium på mig och tar den obligatoriska skolundervisningen och påstår att det var ett "särintresse" hos mig.
Det finns ingenting som är lika oseriöst i Sverige idag som diagnoser. Man använder det som straff och repressalier, manipulerar journaler genom att skriva saker som ska styrka det egna påståendet och systematiskt vid alla journalanteckningar så undanlåter man att slriva med allt som inte stämmer in på det stigma man försöker skapa.
Hur tror du att det kommer sig att det inte är de farliga människorna som blir inlåsta eller att man inte kan skilja på dem mot andra patienter som inte utgör fara medan man släpper ut mycket sjuka i samhället där det sedan sker vansinnesdåd? Jo för att man svartmålar
samtliga patienter och inte har kompetens nog för att bedöma tillstånd, risker etcetera. Man kan inte medicinera, bedöma biverkningar och skönmålar/ljuger om effekt och sitter och letar efter olika saker att klaga på varje patient som "sjukdomssymtom".
Jag ifrågasatte t.ex hur människor inom psykiatrin kan klaga på att jag är osammanhängande utan att direkt säga attt jag menar dem, men att de isåfall redan på gymnasienivå borde ha fått problem med mycket studielitteratur. Omedelbart på det vis klusterB människor tar saker ur kontexten för att manipulera, skrev läkaren att jag var "osammanhängande" och nu skriver man hela tiden det och forcerad. Samt
klagar på att det är
jobbigt att lyssna på det jag och andra säger.
På en avdelning där det även går människor med tankestörningar och annan problematik av kognitiv karaktär. Min frågeställning var hur det kommer sig att jag är så "svår" om man verkligen klarat av gymnasieskolan. Det tolkades som att kollegorna då gemensamt kan vittna om (klaga bakom min rygg) på hur mycket olika saker jag tar upp. Att man inte orkar med mig och behöver peka ut det.
Ja jag har för tusan i
sexton år utförligt förklarat problem och försökt få hjälp med det jag söker för och som varit problemområden. Då vänder dom det till att jag är
forcerad och osammanhängande men då blir frågan, om jag går till psykiatrin med ADHD och de inte klarar av att möta mig i ett samtal för att jag "pratar för mycket ". Är det inte de som gör fel som stjäl skattepengar och tar ut löner för sådant de "inte orkar med" . Inte jag som försöker få ordning på saker och mina behov tillgodosedda?
För grejen är att människor som har ADHD, hjärnskador, psykossjukdomar osv, kan inte ändra sig efter vårdpersonalen. Det är vårdpersonalen som ska vara kvalificerad för att "orka" med en patient som berättar om olika saker. Problem som uppstått i studier, mediciner, andra tankar kring vardagen och relationer. Men då får jag höra från vården
att jag är jobbig. Att det är för mycket. Men är det jag eller de som gör fel?
Ska verkligen människor som inte klarar av att möta människor som inte fungerar som de själva, arbeta med de människorna? Ska de medicinera mig att inte kunna uttrycka mig för att slippa lyssna?
Men det är inte problemet. Problemet är att de inte har gått i svensk skola ens. Min läkare är t.ex inte utbildad i Sverige. Psykologen klarade inte av gymnasiet utan tog sig in via att plugga till högskoleprovet. Sjuksköterskor etcetera har klart och tydligt låga betyg alternativt fuskat i skolan.
Det är en djupt kvinnohatisk instans där misslyckade, ofta kvinnor, får betalt för att skada andra kvinnor som straff för att de tar plats. Är unga. Ser bättre ut. Väger mindre (de flesta kvinnor som arbetar inom psykiatrin är överviktiga och medicinerar kvinnliga patienter till fetma). Kvinnor som inte underkastar sig. Kvinnor som är svaga. Kvinnor som är vad som helst som inte passar de generellt tydligt narcissistiska vårdanställda människorna som ser dem själva på ett grandiost vis du inte missar om du har åratal av erfarenheter av hur narcissister fungerar. Om du levt med narcissistiska människor i flera år, då vet du till slut varför de gör som de gör. För att orsaka skada helt enkelt.
De som hatar patienterna eftersom de egentligen hatar dem själva och inte tål att se alla de olika saker som skulle väcka den djupaste skam om de betraktades ens i närheten.
De som tvångsinlåser somliga som straff men skriver ut "jobbiga" människor för att de "inte orkar arbeta" med riktigt sjuka eller psykiskt dåliga patienter. (Det är många människor som inte tillåts komma in till psykiatriska avdelningar pga att de varit krävande förr).
Ingenting av hur det fungerar är acceptabelt men det är människor som valt "rätt" grupp att utsätta. För alla vet ju att de "bara är galna" och "ingen lyssnar " på en galen människa. Precis såsom alla andra förövare resonerar och framförallt de med ett narcissistiskt narrativ som de kanske döljer men som ändå läcker igenom.
Och när det kommer till människor med psykopatiska drag (antisociala) så är de ganska lata och stjäl gärna andras arbeten mer än arbetar hårt. Psykiatrin är då en väldigt bra arbetsplats för dem eftersom ingen kommer ifrågasätta avsaknaden av kompetens.
Nu tror jag inte att min nuvarande läkare är psykopat. Narcissistisk, absolut. Jävlar ihelvetet vad hon njöt när jag satt och grät av utmattning då jag fått inflammation i kroppen i samband med två prövningr och trots A o ena kursen inte kunde skriva andra. Min läkare
njuter av att det går dåligt för mig med samma uttryck män som hatar kvinnor har. Men jag tror att det handlar om att hon känner sig hotad av mig för att hon vet att jag är begåvad och att jag har rätt i fel män inom psykiatrin gjort (sexuella övergrepp som pågick på en avdelning mot en patient liksom att den andra narcissistiska läkaren försökte skafa mig) Jag tror att hon har en rasistisk agenda mot mig som smal, blond och blåögd och vill skada mig för att jag aldrig ska komma någonstans. Samtidigt som hon är såpass psykiskt störd att hennes splittrade personlighetsstörning får henne att tro att hon gör rätt och vill patienter väl. Vilket hon säkert vill
så länge de inte kommer längre än vad hon har gjort eller hotar hennes ego
Samma sak med psykologen. Inget fel alls men jag har rätt till att få papper på att jag har haft PTSD och självbehandlat mig frisk. Jag har
rätt att man skriver att jag varit utsatt för sexualbrott och min polska läkare ska man inte samarbeta med mot mig för att hon
bestämmer att jag aldrig har haft trauman och skickar mig på utredning för att man ska skriva att jag inte har det när jag ifrågasätter hur man på 15 år kunnat vägra mig behandling och hjälp för det jag sökt för. Istället skriver hon att jag är
borderline som man flera gånger om konstaterat att jag inte har och även tagit bort efter svår diskriminering av annan narcissistisk läkare.
Psykologen måste då ta bort diagnosen
jag inte har och man ställer en massa dumma frågor om det är okej för mig och "känns bra" att den då försvinner medan jag omigen säger att
jag har inte ens den diagnosen!. Men den satte man för att motsäga att jag utsatts för våld av olika slag. Jag har inte varit utsatt och reagerat på det utan "är störd".
Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Men problemen som pågår bland människor med diagnoser bör man adressera mot de som får betalt för att hålla på vis som inte bara är dyrt, det är också samhällsfarligt för det som drabbar på individnivå går vidare till gruppnivå när de som vårdskadas inte kan särskiljas från människor som är sjuka på riktigt.