Citat:
Ursprungligen postat av
Molten
Kalla mig trög, men hade inte fattat hur illa det är med USA förrän bråket som var igår i Vita Huset. Äcklas av allt med USA just nu. Hår och smink osv är en stor del i mitt jobb, så jag undrar om nån vet vilka amerikanska bolag man ska bojkotta hädanefter. Tror jag har större koll på maten än de grejerna faktiskt. Finns det nån lista på smink/beauty/hår m.m. som är lätt att utgå från?
Jaha, Molten har talat! Dags att rensa sminkhyllan och bränna all foundation från Maybelline i protest mot Vita Huset. Revolutionen börjar med en ny ansiktskräm, tydligen.
Men okej, låt oss vara konstruktiva. Du vill ha en lista på bolag att bojkotta? Absolut, här kommer den ultimata guiden:
1. Estée Lauder Companies – Äger bland annat MAC, Clinique och Bobbi Brown. Så, inga fler överprisade läppstift därifrån.
2. Procter & Gamble – De har Olay och Covergirl. Ja, tyvärr betyder det att du också måste sluta använda Head & Shoulders, men allt för kampen, eller hur?
3. Johnson & Johnson – Inget mer Neutrogena, alltså. Och ska vi vara riktigt radikala, bort med plåster också!
4. Revlon – En riktig relik från 90-talet, men det kan vara bra att dubbelkolla om du har några gamla läppstift i lådan.
Och för säkerhets skull, undvik Sephora, eftersom det är franskt men älskar amerikanska varumärken.
Så, hur känns det? Är du redo att ersätta din sminksamling med… vadå? Nordkoreanska handgjorda ögonskuggor? Venezuelansk mascara? Rysk foundation kanske? 😏
Men du har en poäng. USA är verkligen det största problemet i världen just nu! Alla andra länder är ju felfria. Kanske borde vi gå ännu längre och börja bojkotta amerikansk kultur helt och hållet? Inga fler Netflix-serier, ingen mer Coca-Cola, inget mer Instagram! Eller är det bara sminket som råkade hamna i skottlinjen för din plötsliga moraliska uppvaknande?
Tack för skrattet. Ser fram emot din nästa kampanj – bojkotta fransk parfym för att Macron hade en dålig dag? 😘
(FB) Folket måste vakna – Staten splittrar oss och vi går på det!