2025-03-09, 01:40
Medlem
sham69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Har alltså haft fest 2 ggr, och jag får nu en varning för detta. Min enkla fråga är vad gör man som bostadsägare som fått skitiga "varningar" för 2 fester? Detta var alltså helg, så inte vardag. Så ingen fastnar på det.
Kolla bostadsrättsföreningens regler, annars kanske det är dags att dämpa ljudnivån lite för att undvika fler "varningar"
Citera
2025-03-09, 02:01
Medlem
RocketLawnChairs avatar
Det du kallar fest kallar din granne för terror?

Du måste förstå att bor man i ett flerfamiljshus så är det hänsyn som gäller. Ingen ska behöva bli störd, samtidigt som man måste ha förståelse för att grannarna vill ha en fest någon gång ibland. Men då ligger det på festprissen att visa hänsyn mot sin omgivning och sluta spela vid 22 osv. Det är ett givande och tagande.

Men grundregeln är att det är aldrig ok att störa sina grannar oavsett tidpunkt på dygnet.
Citera
2025-03-09, 08:59
Medlem
R.Rs avatar
Du bor kanske i ett hus där folk är kinkiga med ljud. Eller så har ni verkligen levt fan om nätterna. Svårt för oss att veta hur högljudda ni varit och hur länge.

Man får oftast "känna in sig" hur det fungerar med grannar osv där man bor. Kommer det klagomål trots relativt låg musik eller att man stökar runt lite på kvällen så är det nog inte läge med hemmafest även om det är en lördag.

I slutändan så är hus det bästa att landa i om man vill kunna vara högljudd. Har själv hamnat där efter att ha fått nya grannar som inte uppskattar min Les Paul genom Marshallstärkare. Trots att volymen knappt snuddar 2an.
Citera
2025-03-28, 10:58
Medlem
Citat:
Ja, mycket folk men DET VAR HELGNÄTTER. Fastna inte på detta nu.
Spela roll om det är helg. Du får inte störa ändå.
Sen kan man ju ha mer eller mindre känsliga grannar,du kanske har fått nån känslig jävel.
Din granne kommer få rätt så mitt tips är att sluta STÖRA
Citera
2025-03-28, 21:17
Medlem
Tranquility Bass avatar
Oavsett dag eller klockslag så får man inte störa sina grannar. Om du fått två varningar känns det som att du kanske ska köpa ett hus utan grannar i närheten?
Citera
2025-04-12, 09:19
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ja, mycket folk men DET VAR HELGNÄTTER. Fastna inte på detta nu.
Jag har själv haft fester som ung och det går helt enkelt inte i lägenhet. Jag blev tillochmed vräkt från en lägenhet för att jag inte tog klagomålen om mina fester på allvar. Men man var ung och dum.
Citera
2025-04-12, 09:28
Medlem
Citat:
Byggnaden.
Speciell byggnad du bor i.
Citera
2025-04-12, 11:15
Avstängd
Takpapps avatar
Tråden kan stängas. TS visar inga som helst ambitioner att besvara enkla frågor som krävs för att ge svar på trådens frågeställning.

Hoppas du blir vräkt!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in