2025-03-01, 21:58
Medlem
Har alltså haft fest 2 ggr, och jag får nu en varning för detta. Min enkla fråga är vad gör man som bostadsägare som fått skitiga "varningar" för 2 fester? Detta var alltså helg, så inte vardag. Så ingen fastnar på det.
Citera
2025-03-01, 22:02
Medlem
Det är inte ok att störa grannar med fest bara för att det är helg. Hur länge körde ni? Samma regler om att det ska vara tyst gäller vardag som helg. Om du måste ha högljudda fester så hyr lokal så kan ni väsnas så länge ni vill.
Citera
2025-03-01, 22:07
Medlem
Klandalfs avatar
Din trådstart saknar en hel del relevant information.

Hyresrätt eller bostadsrätt? Eller ja, det är väl nästan garanterat en hyresrätt.

Varnad för att ha haft fest två ggr, du har inte blivit varnad för att du stört dina grannar då?
Riktigt sunkigt WT-beteende med hemmafester i vuxen ålder, två ggr dessutom. Jösses.

Det finns ingen rättighet att ha fest på helgen, det finns heller ingen rätt att spela hög musik och vara allmänt brölig så man stör sina grannar. Väx upp och lär dig hur man har en fest som en vuxen människa din osnutna skitunge. Be dina grannar om ursäkt och lägg ner tönterierna.
Citera
2025-03-01, 22:08
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Har alltså haft fest 2 ggr, och jag får nu en varning för detta. Min enkla fråga är vad gör man som bostadsägare som fått skitiga "varningar" för 2 fester? Detta var alltså helg, så inte vardag. Så ingen fastnar på det.

När du skriver bostadsägare så förmodar jag att det handlar om bostadsrätt och att varningen kommer från föreningen, eller?
Dessutom vägs frekvensen nog in.
Två stökiga fester på 10 år, eller två under en månad?
Dessutom är det skillnad på fest och fest.
Handlar det bara om ljudvolym eller om att festdeltagare har spytt i grannarnas brevinkast och liknande?
Citera
2025-03-01, 22:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Man ger i framtiden fan i att hålla fester som stör grannarna.
Citera
2025-03-01, 22:56
Medlem
Hur gammal är du om man får fråga? Bjud in grannarna nästa gång! Brukar bli lite lugnare då. Så gjorde jag och bästa polarn när vi var yngre.
Citera
2025-03-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
När du skriver bostadsägare så förmodar jag att det handlar om bostadsrätt och att varningen kommer från föreningen, eller?
Dessutom vägs frekvensen nog in.
Två stökiga fester på 10 år, eller två under en månad?
Dessutom är det skillnad på fest och fest.
Handlar det bara om ljudvolym eller om att festdeltagare har spytt i grannarnas brevinkast och liknande?

Skulle tippa på att det gäller ägandelägenhet eller villa då han skriver bostadsägare.

Vem har varnat undrar jag?
Citera
2025-03-02, 17:33
Medlem
StonedMonkeys avatar
Det är väl inte att du har fest som är problemet, utan att det har stört grannarna, gissningsvis hög musik? Du får helt enkelt sluta störa grannarna bara för att du har fest, oavsett om det är helg, högtid eller vardag..
Citera
2025-03-02, 19:56
Medlem
godboys avatar
Citat:
Så ingen jobbar helger enligt dig? För oss som ändå jobbar måndag till fredag så vill man ha lugn och ro i sin bostad.
Citera
2025-03-02, 20:04
Medlem
anomaligns avatar
En bra idé kan i fortsättningen vara att upplysa grannarna i förväg genom att sätta upp en lapp i trapphuset och skriva typ "hej kära grannar, vi ska festa lite till helgen hoppas det är okej lol 🥺😇 om det blir för hög musik får du gärna knacka på eller skicka sms till följande nummer ******"
Citera
2025-03-02, 20:20
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
En bra idé kan i fortsättningen vara att upplysa grannarna i förväg genom att sätta upp en lapp i trapphuset och skriva typ "hej kära grannar, vi ska festa lite till helgen hoppas det är okej lol 🥺😇 om det blir för hög musik får du gärna knacka på eller skicka sms till följande nummer ******"
En bra idé i fortsättningen är väl snarare att sänka musiken, be fok gå hem tidigt eller liknande. Uppenbarligen är TS en plåga för sitt näromårde, och en lapp i hissen kommer inte decimera störningsnivåerna.
Citera
2025-03-02, 20:46
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Vad för typ av fest var det du hade då?
Mycket folk, hög volym och annat störande?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in