Jag har ett par gaming hörlurar till min PC som jag tycker om väldigt mycket. Dock har jag nyligen noterat att jag ibland tycker ljudbilden är "större" på vänster sida jämfört med höger. Tex i ett spel där är ett konstant ljud från en riktning och jag snörrar runt så åker ju ljudet runt mig men jag tycker alltid det är lite starkare till vänster jämfört med höger sida. Efter att ha testat mer grundligt att lyssna på ljud tester på youtube och liknande som simulerar "surround" där man får höra ljudet komma från vänster och höger osv (tex denna:
https://www.youtube.com/watch?v=ijSYp6N5Yrs) och samtidigt ha uppe volym utlaget i Windows så ser jag faktiskt att ljud ustlaget är lägre när ljudet spelas upp på höger sida.
Tex i videon ovan vid ca 1m 15 sec så spelar videon upp "Left Side Surround" och sedan "Right Side Surround". Om jag tittar på volym utslaget då så ser jag att den går lite högre på vänster sida.
Min fråga är egentligen om hörlurarna kan vara obalanserade eller om de kan bli obalanserade över tid? Det finns ju en Balance slider som kan använda i Windows för att balansera höger och vänster.