Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Jag har spenderat två helger med att kolla på sängar nu och fastnat för två alternativ som det är bra erbjudande på nu (köper man någonsin säng till ordinarie pris?)
Ena sängen är en Ekens säng, och den andra är en säng från kungsängen. Tyvärr finns ju inte dessa i samma butik, så det är svårt att få en bra jämförelse. Båda är i stort sköna, men jag kan inte komma från att kungsängen känns som ett mer premiummärke. Vet inte varför, kanske bättre säljare bara? En fördel är dock att där kan jag välja färg, gavel osv fritt, medans Ekens sängen är ett paket med grå tråkig färg osv. Däremot kostar det nästan 10k mer hos kungsängen.
Vad säger ni som vet, är kungsängen generellt bättre kvalité jämfört med Ekens?
Nu är jag inte någon expert på sängar men hört från dom som kan! Det finns 3 kategorier, 1) budget sängar 1000-4000 2) kvalitet 4000-15000 3) märkes sängar 15000 och uppåt!
Så egentligen är det liknande kvalitet på klass 2 som märkessängar priset varierar såklart beroende på storlek eller mekaniska egenskaper på sängen. Men man betalar väldigt mycket för just ett märke och inte kvalitén vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med det här inlägget kanske köp den som är snyggast och passar hemmet? Dom är troligtvis lika bra.