Budget max 80 000 kr och med bra komfort och hög driftsäkerhet gärna få ägare.
Inget från PSA gruppen är av intresse eller med ad-blue.
Vad rekommenderar ni eller har ett bättre förslag i den pris klassen?
Ranka nedanstånde från plus till minus.
Hyundai i30
Nissan Qashqai ej "+2"
Skoda Rapid
Toyota Avensis
Kia Ceed
Renault Megane 1.5 cdi
Alla mina bilkunniga vänner har totalt olika åsikter, en säger köp Skoda Rapid, en annan säger köp en Nissan Qashqai 1.5 CDI och den tredje säger köp en Hyundai.
Jag är för stunden mest intresserad av Nissan Qashqai den har bra komfort, men det är också den ända jag provkört än så länge.
Så åsikter tack
Budget max 80 000 kr och med bra komfort och hög driftsäkerhet gärna få ägare.
Inget från PSA gruppen är av intresse eller med ad-blue.
Vad rekommenderar ni eller har ett bättre förslag i den pris klassen?
Ranka nedanstånde från plus till minus.
Hyundai i30
Nissan Qashqai ej "+2"
Skoda Rapid
Toyota Avensis
Kia Ceed
Renault Megane 1.5 cdi
Alla mina bilkunniga vänner har totalt olika åsikter, en säger köp Skoda Rapid, en annan säger köp en Nissan Qashqai 1.5 CDI och den tredje säger köp en Hyundai.
Jag är för stunden mest intresserad av Nissan Qashqai den har bra komfort, men det är också den ända jag provkört än så länge.
Så åsikter tack
Driftsäker och diesel är inte kompitabelt efter mitt tycke, mycket dyrt måste bytas med tiden.
Men om du insisterar ville jag inte köpt Nissan, deras motorer verkar vara av sämre kvalité. Tittade på qashqai själv en gång och väldigt många hadde haft stora reperationer. Avensis är nog besta köpet.
Toyota har ett gediget kvalitetsrykte men deras dieselmotorer är inte mer än genomsnittligt bra. Jag tror faktiskt att peugeot gör lika bra dieselmotorer, även om resten av bilarna är skräp
Vänta fem eller tio år till och vi kommer alla sitta och gråta saknadens nostalgiska tårar över alla gamla dieselbilar, även den långa raden av medelmåttor som är i trådstarten här. Och priserna på de som finns kvar då kommer vara skyhöga.