2025-02-28, 19:05
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Min bror är 35 år, stabil, omtänksam och verkligen ett kap – men han har varit singel alldeles för länge. Det börjar tära på honom, och jag vill hjälpa honom att hitta någon.
Grabben är en 6-7 av 10.

Han har ett fast jobb med bra inkomst, röker inte, använder inga droger och dricker bara några gånger om året. Han bor i ett lugnt område, har lätt för att prata med folk och är en person som får andra att skratta. Både vänner och kollegor uppskattar honom, och han är en person man kan lita på. Ska tillägga att han är inte blyg och har väldigt enkelt för att prata och han kan snacka med tjejerna och lyssna. Jag och tjejen har vänner som säger att de skulle lätt vilja träffa en sådan som han. Men det roliga är att han är inte deras typ vilket är bara ”what?!”. Vi har försökt men det blir inte något av de.

Utseendemässigt så är han inte en modell eller någon som ser sjukt jäkla bra ut, han är dock inte ful. Själv skulle jag sätta han som 6-7 av 10. Ser väll ut som vilken svensk som helst. Han är inte kontroversiell heller på något sätt, typ en vanlig Svensson.

Problemet? Han fastnar alltid i vänskapszonen med normala tjejer, men attraherar istället de som har problem. Han har haft relationer tidigare, men det har alltid varit med tjejer som visat sig vara red flags – och han ser det inte förrän det är för sent. De stabila och sunda tjejerna verkar inte nappa, och om de gör det rinner det ut i sanden. De kan prata och umgås, men det blir aldrig något mer.

Jag och min tjej har kollat på hans Tinder och den är helt okej, men han sticker nog inte ut. Han är inte en person som gör det naturligt, och han har svårt att ta steget från trevligt snack till flört. Hade han haft det där lilla extra när det gäller att visa intresse och skapa attraktion, hade han nog inte haft några problem.

Hur kan jag hjälpa honom att träffa en seriös och stabil tjej mellan 28–40? Vad kan han göra annorlunda? Alla tips och råd uppskattas!
Citera
2025-02-28, 19:14
Medlem
GastonLeMans avatar
Han kanske lirar på andra planhalvan?
Du kanske ska hjälpa honom öppna garderobsdörren?

Om annars är det nog bättre att snacka med honom om han behöver en wingman än att gå bakom ryggen och skaffa random brud åt honom.

Han kanske är nöjd som det är?
Citera
2025-02-28, 19:17
Medlem
a-mortals avatar
Prova sälj honom på blocket.
"lillebror säljes. stort sett oanvänd. skickas ej med post"
Citera
2025-02-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Han kanske lirar på andra planhalvan?
Du kanske ska hjälpa honom öppna garderobsdörren?

Om annars är det nog bättre att snacka med honom om han behöver en wingman än att gå bakom ryggen och skaffa random brud åt honom.

Han kanske är nöjd som det är?

Jag är ganska 100% säker på att han inte lirar på andra planhalvan

Nu var det inte riktigt att jag skulle hitta en random brud till han och säga ”titta här vad brosan har fixat, här har du!” Utan mer, tips och tricks hur man kommer ur en dålig trend.

Jag har försökt vara en wingman, och det har gått relativt bra, men antingen rinner de ut ur sanden någon vecka senare eller så blir det bara ett OnS vilket han inte är intresserad av då han vill ha en relation och skaffa familj. Men som jag förstår de så är det inte en brådska heller med de.

Killen börjar bli deprimerad av allt detta strike out. Matchningar på Tinder svarar inte eller så slutar de höra av sig efter någon dag bara.
Har kollat in chattar och det är verkligen inte en kille som är på eller otrevlig eller creepy på något sätt.

Det är lättsamma samtal, det är träffar och sen är det dött efter de. Han har uttryckt sig till oss att det känns mest som att om man inte har några stora brister eller är en tuffing så är man rökt.

Tjejer har inget de kan fixa hos han så då är det mindre intressant verkar det som.
Han har vänner som har diverse problem och är rövar mot tjejer och de flockas runt dom som en fluga runt en koskit men de har vettiga relationer ändå.

Där står han som en bra och hederlig svensk och bara försvinner. Jäkligt sorgligt att se han så här.
Citera
2025-02-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Prova sälj honom på blocket.
"lillebror säljes. stort sett oanvänd. skickas ej med post"

Haha ja du, det är ju ett alternativ! Kanske fungerar?
Citera
2025-02-28, 19:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Vissa har det bara inte - brorsan din är vänskapsmaterial mer än pojkvänsdito... Kanske lite tråkig. Tyvärr, skall dagens kvinnor ha äckliga typer som står ut i mängden och många gånger är rena svin...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-02-28 kl. 19:36.
Citera
2025-02-28, 19:32
Medlem
Han måste bli mer intressant, både till personlighet och utseende.
Citera
2025-02-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vissa har det bara inte - brorsan dig är vänskapsmaterial mer än pojkvänsdito... Kanske lite tråkig. Tyvärr, skall dagens kvinnor ha äckliga typer som står ut i mängden och många gånger är rena svin...

Jag är rädd för att det är så här, men det måste ju finnas en väg ut…
Han matchar verkligen heller inte med tjejer utanför sin liga heller.
Det är inga pangbrudar eller fula heller.

Han har heller inte några sjuka krav…
Men inte ens damer som är 5-7 av 10 nappar.
Jag skulle väll säga att han är ganska självständig och löser det mesta helt själv. Få gånger i livet han bett om hjälp.

Tjejerna han träffar är väll ganska självständiga med, vilket han uppskattar men där tror jag hans största nackdel är, även om det är en jäkla fördel i ett förhållande… men de är väll inte intresserade av någon som är självständig heller?
Citera
2025-02-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han måste bli mer intressant, både till personlighet och utseende.

Har du några tips?
Kortklippt, mörkblond, välvårdad och rakad.
Alltid klädd stiligt i skjorta och jeans eller chinos, typ business casual. Inga finnar, eller acne eller ärrat ansikte. Tränar 2-3 gånger i veckan och är slimmad med en normal muskeltillväxt.

Personligheten skulle jag säga han acear då alla gillar han. Har aldrig träffat någon som har sagt ett ont ord om han och han får alltid komplimanger och när han dyker upp blir folk glada och ser fram emot att träffa han.
Citera
2025-02-28, 19:38
Medlem
Bjud honom på fester med jämnåriga singel-tjejer. Lär honom även dansa om han inte kan detta redan. Lite alkohol och dans är en bra kombo för möjlighet att både komma nära tjejer och ha kul med dem. Det ena leder sen till det andra. Jobbet måste han göra själv, ni kan bara hjälpa honom med att hamna i rätt miljö.
Citera
2025-02-28, 19:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Jag är rädd för att det är så här, men det måste ju finnas en väg ut…
Han matchar verkligen heller inte med tjejer utanför sin liga heller.
Det är inga pangbrudar eller fula heller.

Han har heller inte några sjuka krav…
Men inte ens damer som är 5-7 av 10 nappar.
Jag skulle väll säga att han är ganska självständig och löser det mesta helt själv. Få gånger i livet han bett om hjälp.

Tjejerna han träffar är väll ganska självständiga med, vilket han uppskattar men där tror jag hans största nackdel är, även om det är en jäkla fördel i ett förhållande… men de är väll inte intresserade av någon som är självständig heller?

Det som är svårt är ju att vi inte vet vad som framkommer när bror din och kvinnorna samtalar med varandra om. Kanske han där framstår som att han vill vara ensam - är detta med att fixa ett förhållande i ditt eller bror dins intresse, eller bådas? Har ni pratat om vad han verkligen vill? Han kanske vill vara ensam - jag är själv en ensamvarg, som lätt smälter in och fungerar i en flock, om du förstår analogin, men jag väljer ensamheten, före kvinnor och vänner också (just nu), för den delen. Många genomgår perioder i livet där olika ting är av mer betydelse än annat. Kvinnor och förhållande kanske inte är hans prioritet, för tillfället? Det här med att det tär på honom som du skriver - är det din egen tolkning eller någon han uttryckt?
Citera
2025-02-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Har du några tips?
Kortklippt, mörkblond, välvårdad och rakad.
Alltid klädd stiligt i skjorta och jeans eller chinos, typ business casual. Inga finnar, eller acne eller ärrat ansikte. Tränar 2-3 gånger i veckan och är slimmad med en normal muskeltillväxt.

Personligheten skulle jag säga han acear då alla gillar han. Har aldrig träffat någon som har sagt ett ont ord om han och han får alltid komplimanger och när han dyker upp blir folk glada och ser fram emot att träffa han.

Han låter helt sjukt tråkig, välvårdad och rakad, stilig skjorta, tränar 2-3 gånger i veckan. Vad mer, skrev du, han har bra inkomst, röker inte och dricker nästan aldrig. Han är en person man kan lita på.

Han låter verkligen inte som någon som gör tjejer blöta? Snarare får han dom att snarka.
Om han inte är någon blodtörstig entreprenör som kan förvandla organen av kreti och pleti så borde han nog dra ned på business casual. Business casual är bara stiligt om man har manligheten bakom att bära upp det, annars blir man bara en tråkig revisortyp.

Angående personligheten så borde han kanske sluta vara så trevlig och pålitlig. Istället bli snubben som kan trycka på bruden i röven och sen aldrig höra av sig.

Har ha något alls som är spännande och intressant eller är han verkligen bara trevlig och trygg?

Han låter väldigt "mjääää"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in