• 1
  • 2
2025-02-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myyyyyy
Jag har kört AVG gratisversionen i typ 15 år. Aldrig fått virus i datorn. Stoppar allt skit som kommer in när man råkar surfa in på skumma sidor. På min bärbara fanns McAfee färdigt. Helt omöjligt att få bort. Popups varenda dag. Vissa popups går inte ens att kryssa bort så man får dra iväg fönstret på sidan. Ibland har man råkat installera någon webläsargrej som gör om hela Chrome.
Välkommen till 2025. Du får inte virus av att gå in på shady hemsidor längre. Man måste vara retarderad och installera sakerna själv idag. Om du hade avinstallerat AVG hade inte ett skit ändras.

Eller ja, Avast äger ju AVG så om du avinstallerade AVG hade din data slutat säljas på nätet:
https://www.theverge.com/2024/2/22/2...ata-harvesting
Citera
2025-02-28, 15:05
Medlem
Elvira-Madigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myyyyyy
Jag har kört AVG gratisversionen i typ 15 år. Aldrig fått virus i datorn. Stoppar allt skit som kommer in när man råkar surfa in på skumma sidor. På min bärbara fanns McAfee färdigt. Helt omöjligt att få bort. Popups varenda dag. Vissa popups går inte ens att kryssa bort så man får dra iväg fönstret på sidan. Ibland har man råkat installera någon webläsargrej som gör om hela Chrome.

Jag har samma erfarenhet som du både med AVG och McAfee.
Citera
2025-02-28, 15:06
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Behöver man verkligen ett externt antivirusprogram idag? Vad du än gör skaffa inte McAffe (eller vad det heter).

Nej, Windows Defender och sunt förnuft räcker gott och väl till vardags.
Citera
2025-02-28, 15:10
Medlem
Elvira-Madigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Välkommen till 2025. Du får inte virus av att gå in på shady hemsidor längre. Man måste vara retarderad och installera sakerna själv idag. Om du hade avinstallerat AVG hade inte ett skit ändras.

Eller ja, Avast äger ju AVG så om du avinstallerade AVG hade din data slutat säljas på nätet:
https://www.theverge.com/2024/2/22/2...ata-harvesting

Sveriges största besserwisser segernisse ger rådet till alla er som inte är retarded att avinstallera alla virusskydd. Här finns stora pengar att tjäna för er som betalar för tjänsten
Citera
2025-02-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvira-Madigan
Sveriges största besserwisser segernisse ger rådet till alla er som inte är retarded att avinstallera alla virusskydd. Här finns stora pengar att tjäna för er som betalar för tjänsten
Ja men använd ditt värdelösa AV som tjuvar under din data om du vill det.

För normala människor är AVG skräp som som sagt stjäl din data i värsta fall och i bästa fall är sämre än Windows Defender.
Citera
2025-03-06, 05:10
Bannlyst
Både AVG och Avast är fejk program.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem