2025-03-23, 20:47
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Nils är läkare, psykiatriker, och är svår att placera på den politiska kartan.

2019 säger Nils i en tidningsintervju bl.a. följande:

”I över tjugo år har jag tillhört Sveriges illrödaste sekt, de senaste åren dess högsta ledning. Men nu lämnar jag.
Vi som reste avgörande frågor likt ”vad gör vänstern för fel när arbetare röstar på SD” behandlades som kättare, avfällingar från den rätta läran.”

Numera angriper han ofta och gärna kommunalrådet Andreas Schönström (S) och kallar honom för ”klydderöv”. På skånska är detta en person som orsakar klydd (krångel); som gör saker onödigt komplicerade eller krångliga p.g.a. klumpighet eller okunskap.

Littorin må vara läkare men på sistone verkar han nästan manisk i sin framtoning och iver att driva sina senaste hjärtefrågor "boendeparkering" och "skräpplockning. Jag ger honom 50% chans att gå i pension som framgångsrik läkare/forskare och 50% chans att han blir nya Carl P Herslow
Citera
2025-07-23, 17:52
Medlem
Jag ser det maniska hos honom. Min första tanke blev när jag såg honom framträda var att han måste besinna sig och vara saklig om han ska vara politiker.
Citera
2025-08-04, 20:30
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Littorin må vara läkare men på sistone verkar han nästan manisk i sin framtoning och iver att driva sina senaste hjärtefrågor "boendeparkering" och "skräpplockning.
Jag har också sett detta på sociala medier. Han beklagar sig något enormt över att det är gratis att parkera i en villaförort långt utanför centrum, men kräver att det ska vara gratis att parkera på sjukhusområdet. För de som inte känner till Malmö, så finns det inte ens särskilt många parkeringar på sjukhusområdet. Området ligger dessutom jättenära tågstationen Triangeln, som lätt kommer att börja använda sjukhuset som en dagpendlarparkering på bekostnad av t.ex. bilar som har legitima behov av att stå där som ambulanser, läkarbilar, folk som ska lämna till akuten med mera.

Malmö kan inte vara en stad som har enorma problem om man som politiker har ork och tid att lägga så mycket energi på en så udda fråga.
Citera
2025-08-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jejmo27
Jag ser det maniska hos honom. Min första tanke blev när jag såg honom framträda var att han måste besinna sig och vara saklig om han ska vara politiker.

Jag såg honom på X när han pratade om leran i pildammsparken. Någon svarade att det var en klockren imitation av Dan Bäckman. Roligt i sig, men det måste ligga minst 1 psykiatrisk diagnos bakom? Jag hade verkligen inte känt mig trygg med att ha honom som läkare.
Citera
2025-08-11, 00:49
Medlem
Nu vet jag inte vem denna Littorin är, men de svenska män som tar i hop det med
utländska kvinnor. Kan väl ibland vara rena sadister, de tar hit någon från Filipinerna
eller Thailand för att kunna vara diktatorn eller Adolf Hitler i hemmet. Så det går nog inte stick i stäv med att vara nationalist.
Senast redigerad av mangne 2025-08-11 kl. 01:06.
Citera
2025-08-11, 12:15
Avslutad
Littorin är ju en lokal tomte utan dess like. Det är populistiskt dravel och allmänt skitsnack. Allt han gör är att gnälla på vägarbeten, att parkering kostar pengar och nu senast att en del av Pildammsparken används för konserter.

Någon enstaka gång har han vettiga poänger, men det dränks av den stora massan av galenskaper.
Citera
2025-08-11, 18:01
Medlem
Det som slår mig mest är att han verkar sakna skamkänslor. Även om han skulle ha rätt i sak så är det så jävla cringe att stå som ett byaoriginal och tjattra om det. De flesta människor har en spärr mot att skämma ut sig på det sättet.
Citera
2025-10-06, 12:48
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak
Jag har också sett detta på sociala medier. Han beklagar sig något enormt över att det är gratis att parkera i en villaförort långt utanför centrum, men kräver att det ska vara gratis att parkera på sjukhusområdet. För de som inte känner till Malmö, så finns det inte ens särskilt många parkeringar på sjukhusområdet. Området ligger dessutom jättenära tågstationen Triangeln, som lätt kommer att börja använda sjukhuset som en dagpendlarparkering på bekostnad av t.ex. bilar som har legitima behov av att stå där som ambulanser, läkarbilar, folk som ska lämna till akuten med mera.

Malmö kan inte vara en stad som har enorma problem om man som politiker har ork och tid att lägga så mycket energi på en så udda fråga.

Sitter han i kommunfullmäktige eller är han bara en lokal åsiktstomte i sociala medier typ Tobbe Mårtensson?
Citera
2025-10-06, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Sitter han i kommunfullmäktige eller är han bara en lokal åsiktstomte i sociala medier typ Tobbe Mårtensson?
Malmölistan fick 1 625 röster i det senaste kommunalvalet i Malmö, vilket motsvarade 0,82% av rösterna.
Citera
2025-10-15, 21:27
Medlem
DrDoaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
till skillnad från Tobbe Mårtensson, så har ju Littorin ett parti som faktiskt verkar vara aktivt mer än på papperet. Malmölisten finns inte invalda i kommunen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in