2025-02-27, 12:29
Medlem
Igår fick jag ett meddelande på skärmen om att Windows ska slutkonfigureras. Vad betyder det? Är det något jag måste ha för att jag har Windows som operativsystem, eller är det något frivilligt för de som använder Windows Words och Excel? Jag använder Open Office.

Kostar det pengar?

Tacksam för svar.
Citera
2025-02-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overpass
Igår fick jag ett meddelande på skärmen om att Windows ska slutkonfigureras. Vad betyder det? Är det något jag måste ha för att jag har Windows som operativsystem, eller är det något frivilligt för de som använder Windows Words och Excel? Jag använder Open Office.

Kostar det pengar?

Tacksam för svar.
Sluta använda Open Office, det utvecklas inte längre och har säkerhetshål.
Använd LibreOffice som utvecklas fortlöpande.
Citera
2025-02-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Sluta använda Open Office, det utvecklas inte längre och har säkerhetshål.
Använd LibreOffice som utvecklas fortlöpande.

Tack för tipset!
Citera
2025-02-27, 12:36
Medlem
kalkryggars avatar
Jag misstänker att det är den där påminnelsen om att du ska färdigställa registreringen av ditt Windows. Alltså själva kontot. Det är en påminnelse som kommer lite då och då. Men man kan alltid trycka bort den.

Dock så kan du enkelt stänga av så du inte får den påminnelsen/uppmaningen igen. Googla efter det så lär du snabbt hitta det.
Citera
2025-02-27, 12:45
Medlem
-Pelles avatar
Citat:

Kostar det pengar?

Tacksam för svar.

Windows10 kommer uppgraderas till Windows 11 i oktober
Efter oktober finns inget supportstöd längre för w 10
Citera
2025-02-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Windows10 kommer uppgraderas till Windows 11 i oktober
Efter oktober finns inget supportstöd längre för w 10

Tack för svar.
Citera
2025-02-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag misstänker att det är den där påminnelsen om att du ska färdigställa registreringen av ditt Windows. Alltså själva kontot. Det är en påminnelse som kommer lite då och då. Men man kan alltid trycka bort den.

Dock så kan du enkelt stänga av så du inte får den påminnelsen/uppmaningen igen. Googla efter det så lär du snabbt hitta det.

Tack för svar.
Citera
2025-02-27, 13:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Kostar det pengar?

Tacksam för svar.

Det låter som att det är de avslutande inställningarna man gör efter en installation av Windows som inte har gjorts. Därav påminnelse att göra dem. Kommer ofta om man använt program likt Rufus vid utförd installation.
Citera
2025-02-28, 08:03
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Jag kör själv MS Win 10 Pro på några av mina datorer och jag har stängt av alla sådana där tilläggsprogram och automatska uppdateringar som finns. Förutom själva uppdateringarna av operativsystemet som sådant. Där har jag automatska uppdateringar dygnet runt. Har tom raderat MS Open Office just för att MS ska ha så lite åtkomst (och kontroll) över datorn som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in