2025-02-27, 00:13
Medlem
Jo den titeln stämmer till 100%, herregud vilka stjärnor dom fått fatt i till denna säsongen!
Paret med jätteförfallna herrgården har skaffat ett projekt till!
Hur i hela friden finansieras allt??

Dom andra deltagarna verkar inte riktigt närvarande i verkligheten, tex 5 år 5 miljoner och dom har en jättealtan med pool men inget hus att bo i.

Nåt par hade väl stommen och skulle sen fixa insidan för 200 tusen.
Är folk korkade, naiva, positiva idioter eller vad??
Citera
2025-02-27, 00:22
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hur har dom tid och framför allt råd allt? Har dom inget ned skrivit får ju en känsla av att var och en har sin vision i huvud
Senast redigerad av kl4sseKock 2025-02-27 kl. 00:27.
Citera
2025-02-27, 06:31
Medlem
Belters avatar
Dom har varken tid eller råd. Men, dom har en romantisk dröm om något. Det kallas ”naivitet”. Något som vi andra också kan känna men är medvetna om att det är en mardröm att genomföra.
Citera
2025-02-27, 12:58
Medlem
Tjockapans avatar
Nog för att det naturligtvis är en hel del fejk, men hur kan man gå med på att framställas som att man flyttar in sin familj i ett hus innan man kontrollerat att vatten och avlopp fungerar?
Citera
2025-03-01, 18:45
Medlem
Loikkaris avatar
Det är mycket för TV:s skull tror jag! Men jag lyfter hatten för Christian o Ninni om de får projektet med herrregården till mål nån gång i livet. Intressant serie tycker jag fast de skulle ha en annan programledare.
Citera
2025-03-06, 21:09
Medlem
kl4sseKocks avatar
Vad jobbar dessa lirare med Christian o Ninni med tanke på hur mycket de tycks kunna investera?
Men nya lägenheten blev riktigt bra.
Citera
2025-03-13, 00:20
Medlem
Det unga paret med ödegården, dom vet att kök och badrum ska finnas och att huset ska gå att bo i för att lånen ska kunna läggas om ändå läggs energi (och pengar) på annat.

Dom har hållt på i 2 år, jag förstår mig inte på folk.
Citera
2025-03-19, 13:53
Medlem
Megamindfulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Jo den titeln stämmer till 100%, herregud vilka stjärnor dom fått fatt i till denna säsongen!
Paret med jätteförfallna herrgården har skaffat ett projekt till!
Hur i hela friden finansieras allt??

Dom andra deltagarna verkar inte riktigt närvarande i verkligheten, tex 5 år 5 miljoner och dom har en jättealtan med pool men inget hus att bo i.

Nåt par hade väl stommen och skulle sen fixa insidan för 200 tusen.
Är folk korkade, naiva, positiva idioter eller vad??

Undrar hur det går till när produktionen väljer vilka som ska delta?
- Dom, dom, dom och dom verkar helt verklighetsfrånvände det blir kul, vi kör på dom...

Paret med förfallna herrgården:
Fokuserar på att göra om ett bankvalv till badrum istället för att vädertäta alla byggnader...
Köper en mindre lägenhet för att få råd att fixa mer med herrgården men lägenheten behöver totalrenoveras och planlösning ändras. Stora lägenheten är svårsåld...

Paret som byter livsstil och köper en mindre men mer nedgången hästgård:
Skaffar hästar innan dricksvatten och värme fungerar.
Pengarna börjar ta slut, jobb behöver skaffas (ute på landet)...

Paret som har nyfödda ungar och alla tummarna mitt i handen:
Köper dyra målade tapeter istället för att måla men har problem med att tapetsera då de har alla tummarna mitt i handen...

Unga paret i rucklet:
Killen är tydligen en duktig snickare men lider uppenbarligen av OCD och fokuserar på att få tak och väggar i våg och lod så han kan sova gott om nätterna istället för att fokusera på att göra huset beboligt så lånen kan läggas om som tydligen, enligt dem själva, är avgörande för att de ska ha råd att göra färdigt huset...

Paret med jättealtan och pool:
Ja du sade det själv. De har fokuserat på stenläggning, altan och pool istället för att göra huset beboligt. De verkar dock trivas i sin lilla husvagn så länge de får i sig en GT då och då...

Nånstans är det ju underhållande (un-feel good underhållande) men produktionen borde ta med något par som är normala, hyfsat sansade och vet vad de gett sig in på som en balansering till allt tokeri...
Senast redigerad av Megamindfull 2025-03-19 kl. 13:58.
Citera
2025-03-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Undrar hur det går till när produktionen väljer vilka som ska delta?
- Dom, dom, dom och dom verkar helt verklighetsfrånvände det blir kul, vi kör på dom...

Paret med förfallna herrgården:
Fokuserar på att göra om ett bankvalv till badrum istället för att vädertäta alla byggnader...
Köper en mindre lägenhet för att få råd att fixa mer med herrgården men lägenheten behöver totalrenoveras och planlösning ändras. Stora lägenheten är svårsåld...

Paret som byter livsstil och köper en mindre men mer nedgången hästgård:
Skaffar hästar innan dricksvatten och värme fungerar.
Pengarna börjar ta slut, jobb behöver skaffas (ute på landet)...

Paret som har nyfödda ungar och alla tummarna mitt i handen:
Köper dyra målade tapeter istället för att måla men har problem med att tapetsera då de har alla tummarna mitt i handen...

Unga paret i rucklet:
Killen är tydligen en duktig snickare men lider uppenbarligen av OCD och fokuserar på att få tak och väggar i våg och lod så han kan sova gott om nätterna istället för att fokusera på att göra huset beboligt så lånen kan läggas om som tydligen, enligt dem själva, är avgörande för att de ska ha råd att göra färdigt huset...

Paret med jättealtan och pool:
Ja du sade det själv. De har fokuserat på stenläggning, altan och pool istället för att göra huset beboligt. De verkar dock trivas i sin lilla husvagn så länge de får i sig en GT då och då...

Nånstans är det ju underhållande (un-feel good underhållande) men produktionen borde ta med något par som är normala, hyfsat sansade och vet vad de gett sig in på som en balansering till allt tokeri...

HAhaha, ja du har fått med allt som jag har hängt upp / retat mig på!!!
Det finns många roliga djur i vår herres hage, produktionen har lyckats samla flera av dom i samma program!!!
Citera
2025-03-19, 19:26
Medlem
Megamindfulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
HAhaha, ja du har fått med allt som jag har hängt upp / retat mig på!!!
Det finns många roliga djur i vår herres hage, produktionen har lyckats samla flera av dom i samma program!!!
Ja produktionen är nog grymt nöjda
Citera
2025-03-19, 19:27
Medlem
Megamindfulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Vad jobbar dessa lirare med Christian o Ninni med tanke på hur mycket de tycks kunna investera?
Men nya lägenheten blev riktigt bra.
Kan ju vara arv eller dylikt som nu håller på att förgås...
Citera
2025-04-03, 16:42
Medlem
duettens avatar
Jag skulle vilja veta mer om den förfallna herrgården från 1850. Varför plockades takpannor ner o varför lagades inte presseningarna då de blåst sönder? Hur länge har huset egentligen stått med stora hål i taket egentligen? Å möbler o annat har tydligen bara lämnats kvar o fått ruttna upp.

Nu tycker arga snickaren att huset borde rivas... tråkigt i så fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in