Har slutat försöka få i mig saker som jag inte gillar. Har antingen förätit mig på det eller tvingat i mig saker förr. Finns ingen vits med det.
Det är bättre och godare att äta fetare kött tycker jag personligen, och gör hellre det och rätter som jag tycker om.
Citat:
Ursprungligen postat av
omco95
Stämmer det att man ska försöka hålla sig till 1,5-2g/ per kg man väger? Och vad är det enklaste sättet att få i sig så mycket ärligt talat?
Visst att man behöver få i sig mycket protein men den här 1,5-2g per kg är så svartvitt för folk. Alla kan inte gå från 60g protein till 150g över natten och det behövs inte tvinga upp sig så absurt. Man får börja hitta en rutin och kost som prioriterar protein och sedan försöka bygga upp en bra kost i sin helhet som man mår bra avoch är hållbar året om.
Men tex 300g rå torsk runt 50g protein, 300g rå entrecote runt 60g, 5 ägg runt 30g. Blir lite över 150g protein på 3 måltider, plus lite kolisar och fibrer från grönsaker så har man mer eller mindre det mesta som kroppen behöver. Får man inte i sig dessa portioner så börja med lite mindre. I kombination med träning så brukar aptiten öka i takt med tiden också. Behöver inte vara mer komplicerat.