Citat:
Ursprungligen postat av
DrOutlaw
Och såna här tjänster och öppenhet för allas privata information kan också vara förödande. Kvinnor får helt enkelt anstränga sig lite mer nu så vinner alla på att sån här skit försvinner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Så du tror att alla som begått någon form av brott finns på Lexbase? Det tycker jag var ett väldigt högt förtroende du ger dem isf, Sedan är jag inte så säker på alla som tex dömts för ringa narkotikabrott knarkar, men du verkar övertygad om att så är fallet.
Tror du en person som förekommer i Lexbase kan vara ofarlig?
Tror du en person som aldrig förekommit i Lexbase är helt riskfri att dejta?
Men alltså, nu resonerar ni likadant som de där människorna som vill förbjuda fosterdiagnostik, för att "det går ändå inte att testa för allt". Nä. Men testar man för det som GÅR att testa för, så slipper man i alla fall många problem, och samma om det finns en sajt där det går att slå upp vilka som blivit dömda för brott tidigare. Det räddar inte alla, men många. Och det är väldigt mycket bättre än ingen.
Angående "ringa narkotikabrott" så skulle jag bli misstänksam mot en person som fortfarande förekommer i polisregistret för det brottet. Ligger det långt tillbaka, i ungdomen, så finns ju inte noteringen kvar.