2025-02-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggyflash
Hur vet man om en dom gallras inom 5 år?

Jag har en dom på mig från tingsrätten där det framgår att jag kör en bil i 78km/h på en 70-väg. Dessutom hållandes i en mobiltelefon. Dömdes skyldig.

Sen överklagade jag till hovrätten och friades med lite bättre bevisning om att det inte var jag osv.

Hade jag bara tagit böterna direkt när jag fick strafföreläggandet, och erkänt mig skyldig och betalat… ca 2000kr, då hade jag aldrig hamnat i ”rätten” och därav blivit ”förekommande”. Känns så jäkla otrevligt att vara med på alla dessa sidor och att folk kan läsa domarna där det även förekommer att jag babblar på om mitt privatliv osv i en del av historien varför bilen stod på mitt ex osv.

Det skedde typ 2018 och tror det blev överklagat o klart 2019, men jag finns fortfarande med i sökningarna. Kan det vara så att fortkörning rent formellt har fängelse på straffskalan och att det därav räknas som ett grövre brott?

Om det nu inte gallras, kan jag nu med denna nya HD-dom som grund begära att de ska plocka bort mina uppgifter? Vissa av dessa sidor har ju inte ens kontaktuppgifter.. typ Mrkoll men de tror jag har slutat med domar.. eller ja det framkommer i vart fall inte direkt så fort man går in på mig att jag förekommer så som på lexbase men man kan köpa svaret om jag förekommer för 39kr.

Strafföreläggande syns också dock. Är själv med på Lexbase för ringa narkotikabrott där jag gick med på det.
Citera
2025-02-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
förjävlligt tycker man har rätt att kolla upp sina grannar eller jobbkollegor om de t.ex. knarkat och liknande

Är knarka det värsta nån kan göra i din värld eller? Inte det vi andra brukar kolla efter men okej…..
Citera
2025-02-27, 00:43
Medlem
JustTrollings avatar
Går inte att komma åt Lexbase längre.

Har Karin Welander stängt sidan i panik när hon fattar att det är hon som kommer åka dit för förtal?
Citera
2025-02-27, 00:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Har Karin Welander stängt sidan i panik när hon fattar att det är hon som kommer åka dit för förtal?

Kan inte Gunnar Axén åka dit för förtal när han är ansvarig utgivare?
Citera
2025-02-27, 00:52
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Fantastiska nyheter!
Hoppas samma sak sker för de kriminella svartskallarna som driver Krimfup!
Citera
2025-02-27, 01:11
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Är du helt galaktiskt korkad eller är du helt enkelt ett ondskefullt människa som gillar att brott begås?

Lagen du stöder hjälper kriminella och inte minst gängkriminella att dölja sin brottslighet och begå nya brott i skydd av sin anonymitet. Ändå sitter du här och dillar om att om dessa avslöjas blir det lättare för dem. Vilken fantasivärld lever egentligen en sådan som du i?

Ingen fantasivärld alls. Gunnar Strömmer har nyligen mottagit en utredning som föreslår inskränkningar för rättsdatabaser. Just av den anledningen att gängkriminella och bedragare använder dessa tjänster som sina arbetsredskap. Varför ska man snoka när allt redan är serverat på MrKoll?
Citera
2025-02-27, 01:16
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Kan inte Gunnar Axén åka dit för förtal när han är ansvarig utgivare?
Förmodligen. Jag är inte helt säker på vem som borde vara ansvarig. Welander står som bolagsmålvakt/ägare på bolaget. Gunnar Axén som ansvarig utgivare.

Är nog kanske bäst att försöka driva mål mot båda. Så får man se vad det landar i.

Får bara time outs och felmeddelanden och att Cloudflair inte kan nå servern hos https://www.lexbase.se nu.

A timeout occurred

The origin web server timed out responding to this request.

Gunnar verkar också ha fullt upp med att shitposta på Twitter: https://x.com/gunnaraxen
Citera
2025-02-27, 01:20
Medlem
Hur funkar detta exakt?
Citera
2025-02-27, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Jag har gjort det, och nu står jag istället som "dold person", vilket ser skumut ut. Logga in och vips, allt info är där. Inte riktigt samma sak som att det försvinner helt.

(FB) Man kan nu ta bort sig själv från alla personuppgift hemsidor (GUIDE)

Du ska inte dölja dig du ska ta bort dig.

Läs tråden igen!
Citera
2025-02-27, 01:30
Medlem
Så offentlighetsprincipen ska tydligen gälla där alla hederliga medborgares namn, addresser osv ligger ute för allmän beskådan.

Men pedofiler och gängkriminella Mohammeds dom ska allt skyddas.
Citera
2025-02-27, 02:24
Medlem
Jag gillar att vara jobbig. Har skickat mail med krav om bla bla plus yrkande på skadestånd. Hur stora är chanserna om jag stämmer själv? Ifall det är klubbat och klart behöver jag ju inte ens en advokat. Bara skicka in en stämningsansökan? Jag kommer naturligtvis stämma bara för att vara jobbig.
Citera
2025-02-27, 02:47
Medlem
Har du något att dölja eller?
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Fantastiskt! Bästa nyheten på länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto