2025-02-25, 00:03
Hur känns det att vara hungrig? Är det ett sug i magen som stegras allt eftersom? Tränger sig en bild av det du är sugen på upp i ditt medvetande? Vattnas det i munnen? Är det påträngande? Blir du på dåligt humör?

Och hur känns andra känslor? Som ilska. Jag tycker att starka känslor kan bli som blixtrar som går ut utanför kroppen. Medan känslan av lugn sprider sig från bröstet, kanske från andningen, ut i armar och upp mot ansiktet och huvudet. Som en mjuk våg.

Hur är det för andra? Hur känns egentligen känslorna? Hur kan de särskiljas?
Citera
2025-02-25, 01:20
Medlem
Sommrigostseass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbleverans
Hur känns det att vara hungrig? Är det ett sug i magen som stegras allt eftersom? Tränger sig en bild av det du är sugen på upp i ditt medvetande? Vattnas det i munnen? Är det påträngande? Blir du på dåligt humör?

Och hur känns andra känslor? Som ilska. Jag tycker att starka känslor kan bli som blixtrar som går ut utanför kroppen. Medan känslan av lugn sprider sig från bröstet, kanske från andningen, ut i armar och upp mot ansiktet och huvudet. Som en mjuk våg.

Hur är det för andra? Hur känns egentligen känslorna? Hur kan de särskiljas?

Jag känner mig psykosomatiskt påfrtestad och har gjort det för många år, lyckan är väl att intellektuellt utmanövrera annat
Citera
2025-02-25, 18:51
Förstår inte modereringen på Flashback.

Såna här meningslösa trådar tillåts, men när jag gör en tråd om att Petter Stordalen är Ulf Kristerssons gay alter-ego blir den låst. Fyfan!

Till TS, du är inte den första som tänkt detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Qualia
Citera
2025-02-26, 04:40
Medlem
Lmao
Citera
2025-02-26, 07:56
Citat:
Ursprungligen postat av Sommrigostseas
Jag känner mig psykosomatiskt påfrtestad och har gjort det för många år, lyckan är väl att intellektuellt utmanövrera annat

Jag förstår, hoppas du mår bättre snart.
Citera
2025-02-26, 07:58
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Förstår inte modereringen på Flashback.

Såna här meningslösa trådar tillåts, men när jag gör en tråd om att Petter Stordalen är Ulf Kristerssons gay alter-ego blir den låst. Fyfan!

Till TS, du är inte den första som tänkt detta: https://en.wikipedia.org/wiki/Qualia

Nämen tackar Meningslöst kan det ju knappast vara med den ingången? Jag intresserar mig för den subjektiva upplevelsen av en stark känsla. Jag är inte intresserad av eventuell stimuli utifrån utan enbart den kroppsliga upplevelsen i hur/var den känns och vad den ger för mentala bilder.

Jag tror att det lätt blir att man bara sätter etikett på en känsla och kanske egentligen distanserar sig från den på det sättet. Därför vill jag veta mer om hur det faktiskt är där och då för andra.

Hur känns det för dig när du är riktigt arg? Eller bitter? Hur känns bitterheten? Gnager den i skelettet? Kryper det i huden? Vad gör den med din hållning? Din andning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in