Nån mer som tänkt på hur han hela tiden målar upp sig som den med alla lösningar, hur han överpoängterar så fort nått lag skulle behöva ta in en tränare (och då gärna beskriver ett behov av någon med hans självupplevda profil), nu idag björklöven.
I vissa sammanhang, som när han gästade hockeymorgon, säger han rakt ut att han vill vara tränare igen.
En snabb googling säger att hans kontrakt med c-more/tv4 går ut efter den här säsongen.
Är det här jobbraggandet på arbetstid i egenskap av journalist sanktionerat uppifrån tror ni? Eller går han all in, han kanske vet om redan nu att han inte blir förlängd där han är?
Han har visserligen nån tio år gammal bragd i Norge som tränare, men även om jag inte hade koll på hans tränarkarriär tror jag att den gnistan försvunnit. Han är för ÖV-ER-Intellektualiserande och VERBAL, och för teoretiskt lagd, det finns ingenting där som tänder gnistan i en grupp skulle jag tro.
Kanske som andra eller tredje, men han skulle skära sig med tongivande profilerade spelare om nån öht skulle ta in honom som första är min gissning.
Inputs?