2025-02-24, 20:15
Medlem
Core.s avatar
Nån mer som tänkt på hur han hela tiden målar upp sig som den med alla lösningar, hur han överpoängterar så fort nått lag skulle behöva ta in en tränare (och då gärna beskriver ett behov av någon med hans självupplevda profil), nu idag björklöven.

I vissa sammanhang, som när han gästade hockeymorgon, säger han rakt ut att han vill vara tränare igen.

En snabb googling säger att hans kontrakt med c-more/tv4 går ut efter den här säsongen.

Är det här jobbraggandet på arbetstid i egenskap av journalist sanktionerat uppifrån tror ni? Eller går han all in, han kanske vet om redan nu att han inte blir förlängd där han är?

Han har visserligen nån tio år gammal bragd i Norge som tränare, men även om jag inte hade koll på hans tränarkarriär tror jag att den gnistan försvunnit. Han är för ÖV-ER-Intellektualiserande och VERBAL, och för teoretiskt lagd, det finns ingenting där som tänder gnistan i en grupp skulle jag tro.

Kanske som andra eller tredje, men han skulle skära sig med tongivande profilerade spelare om nån öht skulle ta in honom som första är min gissning.

Inputs?
Citera
2025-03-19, 22:43
Medlem
Tror absolut han e sugen på att träna igen. Lite som Wikegård (ja jag vet han blev inte tränare) som ville vara mer involverad i ett lags organisation och närmare hela kärnverksamheten av det han så länge satt och kommenterade. Klart man blir sugen som expert om man har den bakgrunden. Man ser så mycket, hör så mycket, och har säkert tusentals åsikter om vad som kan förbättras i olika lag att man till slut vill in och vrida på saker själv för att se om man kan lyckas.

Sen håller jag med om att han är lite väl nördig i sitt yrke. Samtidigt är det ju hans roll. Att vara expert. Tycker han lyckas bra med det men man märker verkligen nördauran. Nästan så att han skulle passa bättre i någon mer analytisk roll än aktiv coach i båset.
Citera
2025-03-20, 01:27
Medlem
Ersätter säkert Hedberg runt juluppehållet när de gått på skit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in