Citat:
Asså jag förstår att det inte har med mig att göra så mycket, men det gjorde mig riktigt glad att läsa. Så smart gjort! Det gör så jävla ont att se unga oförstörda leka med opiater och som dessutom inte har några jättestor besvär med livet i övrigt. Jag började för att jag hade övertro på min egna förmåga och inte förstod hur pissigt livet är när man är beroende av opiater. Och hur fan skulle jag kunna veta det, hade ju bara hört vad folk sagt och utgick ifrån att det var överdrifter. Det var det ju inte, faktumet är att opiaterberoende är värre än vad jag hade kunnat tänka mig.
Man kan ju bli torsk på allting som är kul, men torskar på opiater gör man tämligen lätt skulle jag vilja påstå. Typ kanske 10 gånger borde räcka och att man uppskattade ruset och tänkte precis som alla andra ”det här vill ju jag göra jämt, jag blir ju en bättre version av mig själv”.
Kan du lyckas med konststycket att bestämma dig en gång för alla att inte ta mer opioider, och verkligen inte gör det, så kan jag lova dig på heder och samvete att du besparat dig ett enormt lidande.
Kan du hitta nån som blivit beroende av opioider eller benzo som inte håller med mig om det jag skriver skulle jag kunna ge dig min månadslön resten av livet. Jag har aldrig träffat nån insatt som säger att opioidbeoende är överdrivet i hur allvarligt det är. Alla säger precis det motsatta, att det fan är värre än vad man kan föreställa sig.
Försök att bli den jävla krigaren som öppnade pandoras ask och sen stängde igen skiten. Det finns sån hjältar!