Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-22, 22:42
Medlem
Fiasko!!

Njöt 28 grader idag helt underbart, nästa vecka ska det regna. Fyfan säger jag bara mer värme!!
Citera
2025-06-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Fiasko!!

Njöt 28 grader idag helt underbart, nästa vecka ska det regna. Fyfan säger jag bara mer värme!!

Sommaren är körd i Sverige. Fuck it säger jag bara. Greven du har fan rätt, bara en dåre stannar kvar och hoppas på något som inte kommer hända. Har bokat biljetter till medelhavet åt mig och flickvännen i mitten av juli!
Citera
2025-06-23, 00:16
Medlem
Nitzans sommarprognos föll platt, igen. Blev inte mkt av det utlovade högtrycket!
Citera
2025-06-23, 09:42
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Nitzans sommarprognos föll platt, igen. Blev inte mkt av det utlovade högtrycket!

Vet inte om han någonsin haft rätt när han spår hur sommaren eller vintern kommer bli.
Han kanske måste titta mer på historiska data.
Men han kanske är en av dom som kom 2018 och trodde att vi alltid har såna somrar.
Citera
2025-06-23, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Vet inte om han någonsin haft rätt när han spår hur sommaren eller vintern kommer bli.
Han kanske måste titta mer på historiska data.
Men han kanske är en av dom som kom 2018 och trodde att vi alltid har såna somrar.

Nog är det ganska otroligt ändå hur en meteorolog med mångårig utbildning och tillgång till alla instrument och data så totalt kan misslyckas med en översikt!
Vädermönstret över Sverige har havererat totalt. Vi kommer aldrig mer få någon bra sommar.
Citera
2025-06-23, 10:23
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Sverige får nog först ta del av värmen lite senare på sommaren, finns en chans till så kallad Brittsommar om det är varmt i övriga delar av världen hela sommaren men kallt i Sverige under Juni, Juli och Augusti.
Då kommer "värmen" som ett brev på posten i September/Oktober för att reta oss lite.
Finns även risk för en mild vinter om hela världen hettas upp under sommarhalvåret.
Solen ger i princip jorden lika mycket värme varje år oavsett hur vädret ser ut i nordvästra europa
Citera
2025-06-23, 10:54
Bannlyst
Citat:
Sommaren är körd i Sverige. Fuck it säger jag bara. Greven du har fan rätt, bara en dåre stannar kvar och hoppas på något som inte kommer hända. Har bokat biljetter till medelhavet åt mig och flickvännen i mitten av juli!
Håller med tragiskt det här och värre känns det som att det kommer bli
Citera
2025-06-23, 11:01
Medlem
Brukar vara såhär...

Början av juni ostadigt med några dagar sol.

Slutet av juni (runt midsommar), en del dagar soligt och varmt.

Början av juli, ostadigt.

Slutet av juli varmt o ganska soligt.

Början av augusti, soligt och varmt, som i slutet av juli..

Slutet av augusti, ostadigt med vissa dagar med hög sommarvärme ..

Nu är det bara att följa prognosen...
Citera
2025-06-23, 14:58
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Brukar vara såhär...

Början av juni ostadigt med några dagar sol.

Slutet av juni (runt midsommar), en del dagar soligt och varmt.

Början av juli, ostadigt.

Slutet av juli varmt o ganska soligt.

Början av augusti, soligt och varmt, som i slutet av juli..

Slutet av augusti, ostadigt med vissa dagar med hög sommarvärme ..

Nu är det bara att följa prognosen...

Maj och Juni har vari bäst sista 2-3 åren, för att sedan bli sämre i Juli, och höst redan i mitten på Augusti. Nu ser man en vecka in i Juli och inte en dag över 20 grader samt fortsatt ostadigt väder.

Kanske är vi på väg att få ett klimat som mer påminner om Island/Norge.
Tror det blir en sommar där man får passa på att vara ute dom dagar det är sol.

Nästa vecka lämnar jag Norrland hur som helst
Citera
2025-06-23, 21:02
Medlem
Citat:
Nog är det ganska otroligt ändå hur en meteorolog med mångårig utbildning och tillgång till alla instrument och data så totalt kan misslyckas med en översikt!
Vädermönstret över Sverige har havererat totalt. Vi kommer aldrig mer få någon bra sommar.

Det var det nog vissa som trodde på 80-talet också.
Citera
2025-06-23, 21:37
Medlem
afvongreves avatar
På torsdag ska det bli EN dag med fint väder. Man får vara glad för det lilla...
Citera
2025-06-23, 22:02
Bannlyst
Nästa år bokar jag fan en månads utomlands semester med ett varmt klimat. Har kollat runt på airbnb och där ser det billigt ut 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in