Citat:
Ursprungligen postat av
Al-Thar
5000 per vecka för ett helt hus i Spanien under högsäsong? Visa mig det huset...
Men, sen är det ju inte många som har möjlighet att åka utomlands en månad bara sådär. Det kan vara jobb, hus, projekt som måste göras hemma, familj, släkt, ekonomi, hälsoskäl etc som gör att man inte bara kan sticka iväg. För de flesta är verkligheten så att man är fast i Sverige och det väder som bjuds här iaf större delen av sommaren.
Hittar 100 alternativ i detta nu när jag sitter på airbnb. Hela juli, 3-4sängar, gångavstånd till hav. Mellan 18-25k beroende på kvalitet. Nästan allt med ac. Hus och stora lgh.
Ska du hyra samma typ av lägenhet eller hus i typ Skåne eller på Öland får du pröjsa kanske 35-40k om det ens räcker.
Att spara 50% på maten för hela familjen en månad betalar ju nästan flygbiljetterna.
Men ska du ha en gigantisk lyxvilla med egen pool blir det såklart dyrare. Men ändå mycket billigare än ett hotellrum på typ Gotland.
Bara campingavgiften på Böda eller dylikt är 500kr per dag. Dvs 15 000 för en månad..
Nej det är inte ”verkligheten” annat än om man är så fattig att man inte har råd med något annat än att bara sitta i hemmet hela semestern. Om Campingavgiften på Böda är för hög
Har man råd med Böda camping med en gammal husvagn med familjen har man råd med boende i Spanien vilket jag visat.