2025-02-24, 10:41
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad snackar du om?

Du påstod att han lämnat islam. Då måste han enligt dig ha varit muslim. Men vad jag har hört så har han aldrig varit muslim. Han har alltid varit kristen.

Menar du att jag har fel? Du hävdar som sagt att han lämnat islam.
Du verkar en smula eljest.

Det är första gången jag hört att han är kristen. Däremot är det allmänt känt att han är irakier samt kritisk till Islam. Hade han varit i Irak hade han inte överlevt många minuter.

Det är således inte särskilt svårt att förstå att det är viktigare att fokusera på de som ifrågasätter Islam och islamistiska regimer inifrån.

Att svensk/danskar gör det är nog så allvarligt, men rangordningen är att göra upp med de "sina" först.
Citera
2025-02-24, 11:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Det är första gången jag hört att han är kristen. Däremot är det allmänt känt att han är irakier samt kritisk till Islam. Hade han varit i Irak hade han inte överlevt många minuter.

Det är således inte särskilt svårt att förstå att det är viktigare att fokusera på de som ifrågasätter Islam och islamistiska regimer inifrån.

Att svensk/danskar gör det är nog så allvarligt, men rangordningen är att göra upp med de "sina" först.

Och du verkar vara flera smulor korkad.

Det var du som hintade om att han skulle ha lämnat islam. För att kunna lämna islam så måste man vara muslim. Då betyder det att du menar att han har varit muslim och lämnat islam.

Mina uppgifter gör gällande att han aldrig varit muslim. Att han föddes i en kristen familj och hade en kristen uppväxt. Dessa saker är som natt och dag.

Så var lite tydligt istället.
Citera
2025-02-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Salwan var född i en kristen familj, han anslöt sig till en kristen milis grupp i Irak och Syrien och han ljög om sina asylskäl i Sverige för att få asyl vilket ledde till att han blev av med uppehållstillståndet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8qVw8A/det-har-ar-salwan-momika-5-punkter-efter-dodsskjutningen

Sen får man inte glömma att Salwan har blivit dömd tidigare för olaga hot på en flykting anläggning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JKgyQ/makele-dodshotades-av-koranbrannaren-salwan-momika

Citat:
Salwan Momika dömdes av Luleå tingsrätt för olaga hot till skyddstillsyn och 80 timmars samhällstjänst.
Citera
2025-02-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det finns en kvinna som vad jag förstår enligt Hedlund media på Youtube bränt koranen fler gånger och längre bak i tiden än Paludan och Momica. Varför har hon inte skapat samma ilska och uppståndelse? Riks visa hennes manifestation i Stockholm och det verkar gått lungt till. Hur kommer det sig att media inte skjuter in sig på henne i samma grad som Paludan?

Har du bevis på att kvinnan verkligen gjort slag i saken?

Vad jag vet så sökte en kvinna tillstånd att bränna i Skithålm, samt under ESC i Malmö.
Men vad jag har förstått så brände den psykstörda kvinnan aldrig någon koran.
Hon verkar mest vara en "attention whore".

Är det Tomas Hedlund du pratar om?
Ja det är ju en EXTREMT trovärdig källa....
Citera
2025-02-25, 14:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Salwan var född i en kristen familj, han anslöt sig till en kristen milis grupp i Irak och Syrien och han ljög om sina asylskäl i Sverige för att få asyl vilket ledde till att han blev av med uppehållstillståndet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8qVw8A/det-har-ar-salwan-momika-5-punkter-efter-dodsskjutningen

Sen får man inte glömma att Salwan har blivit dömd tidigare för olaga hot på en flykting anläggning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8JKgyQ/makele-dodshotades-av-koranbrannaren-salwan-momika
Så Irak visste vem han var m a o. Som sagt, man gör upp med sina egna först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in