2025-02-24, 00:30
Medlem
Smekarn87s avatar
Det finns en kvinna som vad jag förstår enligt Hedlund media på Youtube bränt koranen fler gånger och längre bak i tiden än Paludan och Momica. Varför har hon inte skapat samma ilska och uppståndelse? Riks visa hennes manifestation i Stockholm och det verkar gått lungt till. Hur kommer det sig att media inte skjuter in sig på henne i samma grad som Paludan?
Citera
2025-02-24, 00:51
Medlem
maktspels avatar
Finns väl en och annan offentlig person som bränt Koranen. Jan Sjunnesson och Omar Makram t ex.

Men om man inte gör ett sjujäkla liv om sin koranbänning lär knappast folk som normalt inte läser nyheterna reagera. Och då kommer inget att hända.
Citera
2025-02-24, 00:55
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det finns en kvinna som vad jag förstår enligt Hedlund media på Youtube bränt koranen fler gånger och längre bak i tiden än Paludan och Momica. Varför har hon inte skapat samma ilska och uppståndelse? Riks visa hennes manifestation i Stockholm och det verkar gått lungt till. Hur kommer det sig att media inte skjuter in sig på henne i samma grad som Paludan?
därför att det inte vart sådant ståhej.
mycket ståhej - mycket läsare.
Lite ståhej - vem fan bryr sig
Citera
2025-02-24, 01:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Enkelt uttryckt för hon är just det en kvinna. Kvinnor inom islam är inte mycket värda så vad en hon gör betyder ganska litet. Inget alls egentligen.
Senast redigerad av Zaedrews 2025-02-24 kl. 01:12.
Citera
2025-02-24, 07:11
Medlem
kalkryggars avatar
Hon gör väl inte riktigt lika stor grej av det. Hon hånar väl inte muslimerna på plats personligen på samma sätt heller tror jag. Det här är dock ren killgissning från mig då jag inte studerat henne jättenoga, men sett lite har man allt.

Saken är den att det vore bra om någon gör det och verkligen bara hålla sig till att låta det vara kritik mot islam. Både Paludan och Momika hade ganska rasistiska utspel vilket förstörde grejen lite.

*namn kan vara felstavade.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Enkelt uttryckt för hon är just det en kvinna. Kvinnor inom islam är inte mycket värda så vad en hon gör betyder ganska litet. Inget alls egentligen.

Säg det till den här stackars kvinnan:
https://www.youtube.com/watch?v=LzO74mxWCt4

Hela den muslimska befolkningen blir ju tokig och alla vill mörda, lemlästa. Alla tillhör de fredens religion islam.
Citera
2025-02-24, 08:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hon gör väl inte riktigt lika stor grej av det. Hon hånar väl inte muslimerna på plats personligen på samma sätt heller tror jag. Det här är dock ren killgissning från mig då jag inte studerat henne jättenoga, men sett lite har man allt.

Saken är den att det vore bra om någon gör det och verkligen bara hålla sig till att låta det vara kritik mot islam. Både Paludan och Momika hade ganska rasistiska utspel vilket förstörde grejen lite.

*namn kan vara felstavade.

Säg det till den här stackars kvinnan:
https://www.youtube.com/watch?v=LzO74mxWCt4

Hela den muslimska befolkningen blir ju tokig och alla vill mörda, lemlästa. Alla tillhör de fredens religion islam.

Innan ni pappskallar pga av ert kognitiva tillkortakommande börjar gruppera alla 2 miljarder muslimer i samma vedervärdiga kategori borde tänka ett varv vad som hände bara för någon vecka sedan.

Det var inte många dagar sedan en ärkesvensk kristen protestant kallblodigt knallade in i en skola och sköt ihjäl oskyldiga människor.

Ska vi med din logik utgå från att alla kristna protestanter är latenta kallblodiga mördare likt Rickard Andersson, din pappskalle?
Citera
2025-02-24, 08:09
Medlem
grungewhores avatar
Paludan väckte väl uppmärksamhet för att han var "högerextrem". Irakiern som blev mördad blev det för att det alltid är värst när de egna lämnar Islam, särskilt offentligt.

Varför hon inte får uppmärksamhet är svårt att förklara, men kan ju ha att göra med att media har svårare att hantera att en kristen kvinna gör detta. Vad ska de säga sen? "Inte konstigt att 70 kongoleser blev av med huvudet"?
Citera
2025-02-24, 08:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Innan ni pappskallar pga av ert kognitiva tillkortakommande börjar gruppera alla 2 miljarder muslimer i samma vedervärdiga kategori borde tänka ett varv vad som hände bara för någon vecka sedan.

Det var inte många dagar sedan en ärkesvensk kristen protestant kallblodigt knallade in i en skola och sköt ihjäl oskyldiga människor.

Ska vi med din logik utgå från att alla kristna protestanter är latenta kallblodiga mördare likt Rickard Andersson, din pappskalle?

För det första, var den svenska mördaren kristen? Det visste jag inte. Var har det framkommit att han var kristen?

Jag utgår ifrån vad som står i de muslimska skrifterna som muslimer lever efter.

Dock så har vi en erfarenhet av att kristna människor 2025 tenderar att vara mycket fredliga. Samtidigt kan du se hur muslimer runt om i världen lever.

Muslimer är motståndare till demokrati enligt islam. En muslims hela existens går ut på att arbeta emot demokratin eftersom den står i vägen för islams högsta mål.

Varför ett svenskt arbetarparti (Socialdemokraterna) samarbetar med muslimer (Muslimska Brödraskapet) och svenskar fortfarande röstar på det partiet övergår mitt förstånd.

Ta in det:
Socialdemokraterna samarbetar med Muslimska Brödraskapet som har som mål att störta demokratin. Helt sinnessjukt.
Citera
2025-02-24, 08:18
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Paludan väckte väl uppmärksamhet för att han var "högerextrem". Irakiern som blev mördad blev det för att det alltid är värst när de egna lämnar Islam, särskilt offentligt.

Varför hon inte får uppmärksamhet är svårt att förklara, men kan ju ha att göra med att media har svårare att hantera att en kristen kvinna gör detta. Vad ska de säga sen? "Inte konstigt att 70 kongoleser blev av med huvudet"?

"Irakiern" har väl aldrig varit muslim? Han var väl född in i en kristen familj?
Citera
2025-02-24, 08:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
"Irakiern" har väl aldrig varit muslim? Han var väl född in i en kristen familj?
Det är nog inte alla som känner till, men det är också en kritik av en regim. Kulturellt är det samma sak.
Citera
2025-02-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87

Hur hon uppträder, vad hon säger?
Citera
2025-02-24, 09:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är nog inte alla som känner till, men det är också en kritik av en regim. Kulturellt är det samma sak.

Vad snackar du om?

Du påstod att han lämnat islam. Då måste han enligt dig ha varit muslim. Men vad jag har hört så har han aldrig varit muslim. Han har alltid varit kristen.

Menar du att jag har fel? Du hävdar som sagt att han lämnat islam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in