Citat:
Ursprungligen postat av
TELAVIV91
Lagarna påbjuder också en hel del utrustning vilket gör att elektrinikstommen ändå måste sättas in. Visst kan de bli några tiotusen lappar billigare om de snålar bort lull-lull men inte mycket billigare eller enklare.
Nog bäst att hitta äldre bilar. Själv kommer jag hålla hårt i min Felicia som jag måste kolla toppen på och byta skärmkanter bak.
Det stämmer nog att en del elektronik som motorstyrning, avgasrening och abs (?) kan vara kravställda. Men inte fan är entertainmentcenter med swipemenyer, sensorstyrda torkare, fönsterhissar, fjärrstyrt centrallås, autobroms och laneassist lagkrav (även om de sista kanske skulle kunna bli det). Man kastar helt enkelt in en jävla massa skit för att man kan, inte för att det behövs eller vad jag vet efterfrågas. Eller vill folk verkligan ha all den skiten i sin bil?
Det är inte främst en kostnadsfråga utan att inte ha en massa onödigt skit som är komplicerat att styra eller ställa in och inte egentligen behövs.
Vad menar du "inte så mycket enklare"? Det är väl klart som korvspad att fönstervevar är enklare än fönsterhissar och att en radio med två rattar är enklare än en touchskärm med 20 GB mjukvara?