Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 19:30
Medlem
Purpurhaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofwell
...Förstår om man inte har nära till någon annan butik, men är det någon som föredrar Coop? Traska 200 meter till Hemköp, Willys, Lidl, Ica eller vafan som både har bättre priser och utbud på varor.

Varför bli rånad?

Ibland handlar jag på Coop för att de tenderar att ligga precis bredvid Systembolaget på ett stort antal platser och det är bekvämt att parkera bilen mitt emellan. Men jag håller med dig. De tar det sämsta av både ICA (priserna) och Willys (begränsat sortiment) och slår ihop det till en egen "affärsidé". Men jag hoppas verkligen de kan komma igen. Inget blir bättre för konsumenten om Coop går i konkurs. Man får väl hoppas att Lidl köper upp dem och tar upp kampen på allvar.
Citera
2025-12-27, 19:49
Medlem
oiiihs avatar
mm dom är lite dumma med sortimenet ,,i dom mindre affärerna,,där lågprisvarianterna av vissa varor tycks utebli,eller inte finnas,..vilka däremot finns i dom stora coops sortiment.
Citera
2025-12-27, 19:52
Medlem
Butik av sossar för sossar, är hellre död en röd. Över min döda kropp att jag sätter min fot i en coop-butik, än mindre handlar där. Inte ett öre mer än vad som behövs från min förmögenhet ska i sossarnas händer. Fy fan, hoppas de konkar illa kvickt.
Citera
2025-12-29, 14:31
Medlem
talcsofts avatar
Bodde länge på så sätt att Coop var närmaste butiken, då handlar man där för att det är bekvämt.

Men prissättningen är upp och ner. Observerade att vissa av coops egna varor är dyrare än märkesvarorna. T.ex. var coops egna fetaost flera kronor dyrare än Zetas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in