Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-23, 14:31
Medlem
Den var i hård plast, transparent, brunaktig färg. Man stoppade in knallpulverremsa bak och det blixtrade till inuti pistolen när man sköt. Den kändes rejäl, hade cool design, och jag har för mig de hade fler leksaker i samma serie. Gevär och masker. Detta var runt 1984 gissar jag på. Jag har försökt hitta den när jag googlat men det verkar hopplöst. Nån som vet vad det kan vara?
Citera
2025-02-23, 14:40
Medlem
MaryGoores avatar
Det ringer en avlägsen klocka när jag läser din beskrivning..
Men vad jag får upp i huvudet är nog ingen knallpulvervariant?
Kan det ha varit en sån som liksom rasslade när man tryckte av?
Känner igen det med att den var semitransparent och lös inuti när man pangade
Citera
2025-02-23, 14:44
Medlem
MaryGoores avatar
Inte den jag tänkte på men denna verkar matcha din beskrivning någorlunda..
https://se.pinterest.com/pin/childs-play--214624738483652191/
Citera
2025-02-23, 14:51
Medlem
Jag är till 99,4 procent säker på att det var knallpulver. Hittat sidor med retroleksaker från mitten av 80 talet, olika serier, ingen tur än. Rymdpistoler har de gjort hur många som helst!
Citera
2025-02-23, 19:12
Medlem
henrikos avatar
De jag har sett har bara haft en "gnistgenerator", som jag gissar bygger på samma princip som såna där hjul som sitter på vissa tändare.
Citera
2025-02-24, 12:18
Medlem
Bret-Harts avatar
Hade en sån pistol när jag var liten, ,man var ballast i världen typ
Citera
2025-02-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Den var i hård plast, transparent, brunaktig färg. Man stoppade in knallpulverremsa bak och det blixtrade till inuti pistolen när man sköt. Den kändes rejäl, hade cool design, och jag har för mig de hade fler leksaker i samma serie. Gevär och masker. Detta var runt 1984 gissar jag på. Jag har försökt hitta den när jag googlat men det verkar hopplöst. Nån som vet vad det kan vara?

på tal om detta, när jag var liten köpte jag en pistol-tändare som såg så riktig ut att jag lura grannarna och alla sprang in när jag stod och stoppa in patronerna, sen kom polisen som redan förstod att det var en tändare(slutlekt med den)... hehe
Citera
2025-02-27, 18:01
Medlem
https://rodastjarnan.com/airsoft/airsoftpistoler/dan-wesson-715-co2-4-tums-revolver-silver-36480

typ som denna
Citera
2025-02-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot

jag ska se om min ai kan hitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in