• 2
  • 3
2025-02-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Den loggan känner jag igen men de jag tänker på såg helt annorlunda ut
Bara siluetterna och de höll bakspadarna vertikalt med bladen uppåt.
Tror den ena var röd och den andra gul eller orange.

Du har ett fantastiskt detaljminne men kommer inte ihåg det viktigaste, fabrikatet på limpan.😄
Förövrigt var det väldigt vanligt att man åt Skogaholmsbröd på den tiden, killgissar att de var typ störst.
Sedan ett par år tillbaks går det tyvärr inte att äta Skogaholmslimpa längre pga man får otroligt med gaser i magen efteråt. Dom måste ha ändrat receptet,hade Skogaholms som favorit innan dess. Kanske de inte bakar klart brödet 100% längre för att spara på ström, vad vet jag. Någon bagare kanske vet svaret.
Citera
2025-02-23, 17:23
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Du har ett fantastiskt detaljminne men kommer inte ihåg det viktigaste, fabrikatet på limpan.😄
Förövrigt var det väldigt vanligt att man åt Skogaholmsbröd på den tiden, killgissar att de var typ störst.
Sedan ett par år tillbaks går det tyvärr inte att äta Skogaholmslimpa längre pga man får otroligt med gaser i magen efteråt. Dom måste ha ändrat receptet,hade Skogaholms som favorit innan dess. Kanske de inte bakar klart brödet 100% längre för att spara på ström, vad vet jag. Någon bagare kanske vet svaret.
Jag äter fortfarande Skogaholmslimpa ibland men har för mig att det var godare förr i tiden.
Citera
2025-02-23, 17:58
Medlem
BEATNGU-NR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
På tal om Barkisar
https://www.youtube.com/watch?v=VlDTgyReDi0

Klassiker den också! :-)
Citera
2025-02-23, 22:51
Medlem
Hyacints avatar
Kärnmjölkslimpa.
Citera
2025-04-10, 10:55
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Skogaholms delikatesslimpa hade rutmönster. Det är helt säkert att det är den du tänker på.
Alla utom den högra är till vänster. Vilken menar du? Om du menar längs till vänster sig det då för fan!
Citera
2025-04-22, 13:30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEATNGU-NR1
Jag minns den väl. Åt alltid det brödet ihop med Oboý. Stämmer att det var rutmönster och den var naturligtvis inte skivad. På den tiden kunde även yngre personer använda en kniv.
Har för mig att den var lite mindre än Skogaholm idag och och lite färskare i konsistensen.
Skogaholm idag kan man ju rulla hop som en boll, eller använda som stänkskydd till bilen.
Det är limpan till vänster på bilden, helt klart.

Fan vad jag saknar det där med bröd som inte är skivat från fabrik. Skogaholmslimpan blev väldigt mycket tristare så snart den levererades skivad. Minns att den fanns som både skivad och "hel" först, men sen fanns plötsligt bara den skivade kvar. Skivorna var dels för tunna, dels blev de torra mycket snabbare än vad limpan hade blivit när man skar den själv. Nu finns det väl i princip bara färdigskivat bröd i butiken om man inte köper butiksbakat eller liknande...

Jag åt för övrigt Skogaholmslimpa för första gången på säkert 20 år för ett par månader sen. Jag har nog blivit vuxen för jag tyckte att den var åt helvete för söt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in