2025-02-22, 23:28
Medlem
Har precis flyttat hem till min hemstad igen efter några år i Göteborg. Nu har jag ett problem med att försöka få hem en soffa från blocket. Har ingen bil just nu och mina föräldrar har ingen dragkrok och har heller ingen vän med dragkrok.

Nu kom en tanke om att gå in till en liten bilhandlare här i bygden och fråga om man kan låna en skruttig bil med dragkrok och sen ge han tex 500 kr+ bensinen. Vad tror ni om denna iden? Kan man köra en hel dag med en grön skylt?
Citera
2025-02-22, 23:30
Avslutad
Han kommer aldrig gå med på 500 spänn + bensin. Billigare att bara hyra en biljävel på en mack.
Citera
2025-02-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Han kommer aldrig gå med på 500 spänn + bensin. Billigare att bara hyra en biljävel på en mack.

Vi har bara en mack där man kan hyra minde skåpbilar, och där vill de ha 1700+ bensin och man kan vara hyra per dag. Tänkte en liten bilfirma som bara säljer skruttiga häckar tackar nog inte nej till en femhundring för att låna ut för en häck som ändå bara står
Citera
2025-02-22, 23:36
Medlem
Ge mig ALLA förslag på hur man kan lösa detta, kan gå NÄSTAN hur långt som helst för att fixa en bil med dragkrok. Bara man kommer undan snyggt med det
Citera
2025-02-22, 23:52
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Ge mig ALLA förslag på hur man kan lösa detta, kan gå NÄSTAN hur långt som helst för att fixa en bil med dragkrok. Bara man kommer undan snyggt med det

Klart du ska provköra! Ingen bilhandlare säger nej till en seriös kund som vill testa en bil med dragkrok. Och tänk vilken plot twist det blir om Kronofogden tar bilen medan du är ute och ‘provkör’. Bilhandlaren får en ofrivillig skuldsanering och du slipper problemet med att lämna tillbaka bilen. Win-win, eller hur?
Citera
2025-02-22, 23:52
Medlem
Severlohs avatar
Jag vet en bilhandlare som köpte in en fullt fungerande bil (eller ja, den rullade åtminstone) för 500 kr, så jag kan absolut tänka mig att någon skulle hyra ut en skruttbil i någon timme för en femhundring.
Citera
2025-02-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Klart du ska provköra! Ingen bilhandlare säger nej till en seriös kund som vill testa en bil med dragkrok. Och tänk vilken plot twist det blir om Kronofogden tar bilen medan du är ute och ‘provkör’. Bilhandlaren får en ofrivillig skuldsanering och du slipper problemet med att lämna tillbaka bilen. Win-win, eller hur?

Varför skulle bilen tas av kronofogden föraren inte har skulder?
Citera
2025-02-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag vet en bilhandlare som köpte in en fullt fungerande bil (eller ja, den rullade åtminstone) för 500 kr, så jag kan absolut tänka mig att någon skulle hyra ut en skruttbil i någon timme för en femhundring.

Tänker det med, Det kanske är en annorlunda fråga till en bilhandlare men hade jag vart honom så hade inte jag tackat nej till lite extra stålar
Citera
2025-02-23, 00:02
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Varför skulle bilen tas av kronofogden föraren inte har skulder?

Det är ju just det som är det fina! Det spelar ingen roll om du har skulder – om bilhandlaren har det, då kan Kronofogden ändå beslagta bilen. Så du kanske tror att du bara lånar en skruttbil för en sofftur, men i själva verket kanske du precis hjälpt bilhandlaren bli av med en skuldtyngd bil utan att han behövde bry sig om pappersarbetet. Det är ju nästan en samhällsinsats!
Citera
2025-02-23, 00:03
Medlem
karlolof89s avatar
Varför frågar du inte runt bland vänner, facebook eller övriga medier? du löser detta om du ligger i litegrann
Citera
2025-02-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det är ju just det som är det fina! Det spelar ingen roll om du har skulder – om bilhandlaren har det, då kan Kronofogden ändå beslagta bilen. Så du kanske tror att du bara lånar en skruttbil för en sofftur, men i själva verket kanske du precis hjälpt bilhandlaren bli av med en skuldtyngd bil utan att han behövde bry sig om pappersarbetet. Det är ju nästan en samhällsinsats!

Nu hajar jag, kan kronofogden va så fräcka och ta mitt släp jag lånat samtidigt och soffgruppen jag hämtat?
Citera
2025-02-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Varför frågar du inte runt bland vänner, facebook eller övriga medier? du löser detta om du ligger i litegrann

Bor i en liten håla och känner inte så många heller, och fråga någon man gick i skola med för 10 år sen man knappt hälsat på ser ju sjukt ut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in