2025-02-22, 21:45
Medlem
Klosseklumps avatar
Måste ske för att kunna köra en ful-mjukvara inkl. hårdvara som jag har köpt från Aliexpress och som innan denna nödvändighet har fungerat alldeles perfekt. De drivrutiner som jag ska uppdatera med finns tillgängliga, men jag kan inte välja dem och genomföra uppdateringen! Får istället detta (se bild) meddelande och undrar nu: hur tusan kommer jag vidare och lyckas uppdatera med tillgängliggjorda drivrutiner? Är en ful liten HP EliteBook med Windows 10 Pro.

https://imgur.com/a/7T2fDC1
Senast redigerad av Klosseklump 2025-02-22 kl. 22:11.
Citera
2025-02-22, 21:54
Medlem
StonedMonkeys avatar
I enhetshanteraren, hitta namnet på enheten, högerklicka och välj avinstallera enhet. Sen borde du kunna installera drivrutinen.
Citera
2025-02-23, 20:11
Medlem
Klosseklumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
I enhetshanteraren, hitta namnet på enheten, högerklicka och välj avinstallera enhet. Sen borde du kunna installera drivrutinen.
Nja, det är just då det som är marketat "2" på bilden dyker upp. Så frågan kvarstår.
Citera
2025-02-23, 23:04
Medlem
Helgedenfetes avatar
I bild 1, står det X86 i sökvägen till drivrutinen. Är det 32bitars version av Win10 du kör?
Citera
2025-02-24, 14:48
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Det är nog så att du köpt en "ful-sladd" med piratat prolific-chip i sig, det är inte en FTDI-Sladd. sök på prolific 2303 för tips att installera.
Citera
2025-02-25, 07:45
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klosseklump
Nja, det är just då det som är marketat "2" på bilden dyker upp. Så frågan kvarstår.

Precis, så står det om du inte avinstallerar drivrutinen först.

Avinstallerar du drivrutinen där först så bör det stå sen okänd enhet eller liknande på den.
sen högerklickar du på den igen och väljer uppdatera drivrutin och väljer sedan att du vill installera från datorn .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in