2025-02-22, 10:05
Medlem
Christopher.s avatar
Tnkte kpa ett rskort gllande fotboll fr att sttta mitt fotbollslag (och ven g p matcher naturligtvis). Lste d att det fanns en ny skitregel om att man mste ha en specifik plats, ngot som fr mig r totalt ointressant d man vill kunna vlja vilka man sitter med, vilket kan variera frn match till match. Frr lste man bara biljett vid arenadrren, en swish och traskade in och tog en ledig plats i lktaren.
Citera
2025-02-22, 10:45
Medlem
Sn0o0oZs avatar
nya rutiner? de kanske har avancerat och blivit mer populra och behver bttre koll p biljettflrsljning ,s de inte versljer, d kan det ltt bli mer n 1:1, biljett sld och inslppt publik
Citera
2025-02-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tnkte kpa ett rskort gllande fotboll fr att sttta mitt fotbollslag (och ven g p matcher naturligtvis). Lste d att det fanns en ny skitregel om att man mste ha en specifik plats, ngot som fr mig r totalt ointressant d man vill kunna vlja vilka man sitter med, vilket kan variera frn match till match. Frr lste man bara biljett vid arenadrren, en swish och traskade in och tog en ledig plats i lktaren.
Om inte arenan r full r det vl bara och stta sig p ledig plats.
Citera
2025-02-23, 08:37
Medlem
Vrdels trdstart, men egentligen ett mne vrt att diskutera om det handlar om mindre klubbar p ej fullsatta arenor.

Jag tycker ju det r helgalet att t ex Div 1-klubbar inte accepterar swish vid inslppet och valfria stolar, frutom mjligen ngon VIP-sektion i mitten.

r tillrckligt illa att mnga slutat med kontanter. Tror ju man skrmmer bort folk eller missar intkter fr att det r s jkla krngligt att g p fotboll i lgre serier idag.

Frst skall man in p en hemsida och boka biljett, sedan skall biljetten laddas ned i mobilen, sedan skall den plockas fram och scannas. Pust, ntligen inne. Tv meter senare vill du kpa halva potten?. Ok, scanna med mobilen.. hur fan gr man?.. aha, registrera mobilnr etc, swisha igen och till slut lyckas man kpa en lott. Eller snarare en fiktiv lott fr ngon lott fr man aldrig. Dags fr korv eller kaffe. Swisha p nytt. Banken brjar snart grva i varfr jag trippelswishar?.. jvla bk fr en match lgre n Superettan med ngra hundra skdare.

ter till topic, s kan man ju inte stta sig dr det r ledigt, fr d riskerar man ju att ngon dyker upp vid kickoff och vill ha sin stol. Och man fr flytta till en dlig plats, trots att man var dr tidigt.

Men fr strre klubbar och vlfyllda arenor, s r det vl ganska givet att rskort gller fast stol. ven om de tekniskt borde kunna lsa att man kan byta stol nr man frbokar ihop med andra. Men det krver vl att man har konto och kontohantering och det kanske fljs av regler/lagar som belastar klubben i form av kade kostnader fr administration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in