• 1
  • 2
2025-02-22, 19:17
Medlem
Blir det krig i Sverige så kör man en Kellys hjältar o skor sig själv lite.
Det gäller o passa på.
Citera
2025-02-22, 19:20
Medlem
Smekarn87s avatar
Ju större risk för krig desto mer ska du investera i silver i små valörer då man kan byta till sig saker. Snus, sprit och förflyttningsbara produktionsmedel är också bra.
Citera
2025-02-23, 14:42
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Myndigheterna lär beslagta bil/motorcykel + nix drivmedel samt plocka dina vapen och ev dator.
Vägrar du blir det fängelse eller militär/samhällstjänst.
Bränsle kommer nog bli mer svårtillgängligt, men vanliga fordon kommer inte inkallas. Vad ska militären använda en massa Toyota Yaris till?
Någon sorts tjänstgöring får man räkna med under krig.
Citera
2025-02-23, 22:49
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Köpte för många år sedan en omodern off grid stuga långt ute i de mörka skogarna. Har gjutit en källare under stugan som man kommer åt om man skruvar upp vissa delar av altandäcket där nere förvarar vi både mat, sprit och vapen och allt som är av värde.
Blir det krig så åker vi dit med familj och vänner och väntar ut kriget, blir det kärnvapenkrig så spelar det ingen roll vart man tar vägen. Men att få vara i naturen sin sista tid är bättre än att dö i ett skyddsrum.
Citera
2025-03-02, 15:14
Medlem
BuckshotBills avatar
Kombinera. Lägg en hel del pengar på att rusta såklart men spara också. Man vet ju inte hur det blir. Även om det inte blir krig så kanske börsen kraschar och då är det bra att ha mat, vatten och prylar redan innan.
Prepping är ju att ha en större andel av butikernas lager hemma hos dig. Det är lite svinn om man roterar och en långt bättre position att vara i i en orolig värld.
Senast redigerad av BuckshotBill 2025-03-02 kl. 15:16.
Citera
2025-03-04, 11:51
Medlem
Jag säljer villan i år, och flyttar till mina 3 små obelånade och nybyggda offgridstugor

Får över +2milj och endel kapital går åt till elanslutning, vatten och avlopp
Sen kommer jag investera i en global aktieindexfond (hälften hos Avanza och hälften hos Nordnet)

Stugorna kommer ha hybridsystem (EL-anslutning + Sol & Vind som idag)

Har gott om kontanter, egen skog, och god kontakt med jägare och bönder

Matförrådet skall jag börja ta tag i lite extra inom kort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här