The Brian Jonestown Massacre sitter väl inte riktigt i den sitsen som dom borde göra. Jag vet inte riktigt, dom kanske är stora i USA, men det verkar inte som en jävel här i Sverige vet vilka dom är.
ja Kiss är sjukt överskattade och jag har aldrig gillat dom. Van Halen skrev rockhistoria så jag förstår att dom var ett av dom största banden. Metallica fanns juh oxså med men dom blev inte stora förräns MTV ägde upp deras album. Wasp har jag inte heller gillat, Lawless har runkig röst och så har dom inte gjort ngt speciellt som man kommer komma ihåg dom för. Dom blev helt enkelt ett band i mängden med massa andra.
Eagles of Death Metal , dock verkar de ha blivit en smula uppmärksammade här på hemmaplan i radiostationen bandit efter deras senaste skiva (Death by Sexy ) kom ut.
Falsettsång , gubbsjuka texter och underbart kasst trumkomp av Josh Homme , vad mer kan man begära av ett band.
Betyder dåligt. har aldrig gillat sångare med hårda lite skrikiga röster. Håller mig till Bruce D, David Lee Roth, David Coverdale och annat smått och gott
Edgar Winter Group, ledd av en snillrik multitalang/virtuos som kombinerade jazz med hårdrock och trakterade sax, keyboard och slagverk, omväxlande i ett och samma stycke. Låten Frankenstein är hans mest kända verk. Är bror till Johnny Winter.
Det mest underskattade bandet är utan tvekan HANOI ROCKS! De har inspirerat både GnR och Mötley Crüe, men är ändå reltivt okända för gemene man.. Hoppas Nemesis känner till dem bara, annars är han bortgjord, för de är Finnar
Btw: Herregud va Bäng jag är av all E,sprit och röka
Tror jag håller med dig där. Har festat ihop med andy mcCoy vid ett tillfälle faktiskt, men han var så jävla väck då. Men grymma var dom!
Quicksand borde nog nämnas i dessa sammanhang. De har ett relativt eget sound. Plattan Slip från 1993 är rätt skön. Svenska Fireside apade av rätt rejält på deras tidiga plattor.
Tror jag håller med dig där. Har festat ihop med andy mcCoy vid ett tillfälle faktiskt, men han var så jävla väck då. Men grymma var dom!
Hähä Jävla cool snubbe andy.. Läste för övrigt i nån tidning att efter peace and love festival i somras så hade arrangörerna hittat en uppsättning löständer backstage.. ett par dar senare ringde hanois manager och frågade om de hade hittat nån lösgom, det var tydligen Andy som hade tappat dem
ja Kiss är sjukt överskattade och jag har aldrig gillat dom. Van Halen skrev rockhistoria så jag förstår att dom var ett av dom största banden. Metallica fanns juh oxså med men dom blev inte stora förräns MTV ägde upp deras album. Wasp har jag inte heller gillat, Lawless har runkig röst och så har dom inte gjort ngt speciellt som man kommer komma ihåg dom för. Dom blev helt enkelt ett band i mängden med massa andra.
Kiss var bra fram tills t.o.m Lick it up plattan, sen sket det sig. Annars har jag personligen aldrig gillat Van Halen. Och Blackie Lawless har ruskigt bra röst. Det hörs inte minst i ballader. Lyssna på Forever Free och speciellt Hold on to my heart så hör du vilken röst. Mama mia.
Betyder dåligt. har aldrig gillat sångare med hårda lite skrikiga röster. Håller mig till Bruce D, David Lee Roth, David Coverdale och annat smått och gott
Okej.. Jo det är ju en högst subjektiv sak det där. Mina favoritröster tillhör Lemmy och Blackie Lawless! Det går inte att låta mer Rock n' roll än så
Jens Lekman får inte alls den uppskattning han förtjänar.
En människa som vågar göra saker som sticker ut, som verkligen kan sjunga o.sv får enormt lite speltid i förhållande till hur bra han är. Att han sedan blev väldigt popis innom massa kultursnobbkretsar för några år sedan räcker fan inte.