Sabine Hossenfelder nämns i ett e-mail till Epstein. Sabine har aldrig träffat Epstein eller haft någon korrespondens med honom. 90% av videon handlar om det ämnet som diskuteras mellan Epstein och avsändaren (Lee Smolin - wiki: "Lee Smolin is an American theoretical physicist, a faculty member at the Perimeter Institute for Theoretical Physics, an adjunct professor of physics at the University of Waterloo, and a member of the graduate faculty of the philosophy department at the University of Toronto."). Det är på en hyfsat avancerad vetenskaplig nivå så ni vet. Tilläggas ska också att Hossenfelder starkt stödjer Eric Weinstein i hans smått kontroversiella teorier (något som jag faktiskt råkar vara lite insatt i sedan långt tillbaka trots att jag inte har den kapaciteten/förmågan att bli en riktig vetenskapsman... till skillnad från vissa andra så skulle jag inte heller överdriva min kapacitet i syfte att impa på andra)
Citat:
"I'm in the "Epstein files." Here is the story."
https://www.youtube.com/watch?v=ZxxNENOBD6w
Det finns här 2 frågor som jag ställer mig själv.
1. Hade Epstein verkligen ett äkta genuint intresse för vetenskap trots allt?
2. Var det egentligen hans "uppdragsgivare" som dels hade detta intresse men även ett intresse av att i något syfte möjligen "värva" personer som Sabine Hossenfelder, Eric Weinstein mfl (Epstein lyckades ju uppenbarligen med att delvis "infiltrera/influera" några av Weinsteins OCH Hossenfelders arbetskollegor och arbetsplatser)? Jag KAN ha mina tankar och spekulationer om varför någon på en hög nivå i en organisation skulle agera på just detta sättet men avvaktar med dessa.