2026-02-06, 09:01
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Inte alla men tillräckligt många på båda sidor av det politiska spektrumet för att inse att detta går bortom höger-vänster.

Alla ville vara kompis med Epstein.

Han var en fixare, ungefär som Gudfadern.
Citera
2026-02-06, 09:02
Avstängd
Comitiums avatar
.
.
.Epstein hade vis sin död mellan fem och tio miljarder, beroende på hur fastigheter värderas o.s.v.
Citera
2026-02-06, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Alla ville vara kompis med Epstein.

Han var en fixare, ungefär som Gudfadern.

Tack det är det jag menar. En person som Epstein sket i moraliska kompasser och politiska ideal. Kunde han få inflytande, pengar och makt var det tillräckligt. Så att att han drog personer som Noam, Ehud, Bill och Donald till sig är ju en del av spelet. Påminner lite om Jokern i det Dark Knight få makt och spela sedan ut dem mot varandra.
Citera
2026-02-06, 09:15
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Tack det är det jag menar. En person som Epstein sket i moraliska kompasser och politiska ideal. Kunde han få inflytande, pengar och makt var det tillräckligt. Så att att han drog personer som Noam, Ehud, Bill och Donald till sig är ju en del av spelet. Påminner lite om Jokern i det Dark Knight få makt och spela sedan ut dem mot varandra.

Epstein drog till sig folk som flugor till en sockerbit. Det innebar presige att kunna flagga med att man var kompis med Epstein. Genom att ingå i hans krets visade man att man tillhörde "the in crowd". Och ju fler kungligheter och politiska toppar som ingick desto mer lockande blev det att komma in i kretsen. Dessutom kunde han fixa unga brudar som en slags hallick de luxe med egen paradisö. Och hade man problem kunde man vända sig till Epstien som hade kontakterna till högsta ort och kunde dra i de rätta trådarna.
Citera
2026-02-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi snackar inte höger-vänster här utan om det är en israelisk operation som involverar direkt israelfientliga aktioner. Noam Chomsky hatar Israel öppet, han säger att staten inte ska existera.
Visst var Chomsky kritisk mot Israel men också mot PLO. Han sympatiserade med det Palestinska folket men att han hyllade Hamas? Det har jag inte sett.

Kontakterna mellan Chomsky och Epstein verkar bestå av ett antal mail. Chomsky svarade på alla mail han fick. Både från politiska motståndare och sympatisörer. Det är en sådan person har var (är).
Citera
2026-02-06, 09:16
Medlem
Do1oress avatar
Ju mer jag tänker på det, desto konstigare finner jag det att Vita huset skyddar pedofiler och potentiella barnmördare. USA är i princip ett laglöst land idag. De är i fritt fall där borta.

Här är ett intressant utdrag som jag reagerade på efter att ha lyssnat på Vicky Ward:
"...In the early 1990s, Jeffrey Epstein flipped for the government in order to convict his then-boss Steve Hoffenberg, who was convicted of the biggest Ponzi scheme in American history prior to Bernie Madoff. Jeffrey Epstein worked with Hoffenberg and testified for the government, which meant that Epstein never went to jail for the financial crimes that he was part of."

https://www.youtube.com/watch?v=BDDp6LM5D_4
Citera
2026-02-06, 09:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Bra liknelse.
Citera
2026-02-06, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Visst var Chomsky kritisk mot Israel men också mot PLO. Han sympatiserade med det Palestinska folket men att han hyllade Hamas? Det har jag inte sett.

Kontakterna mellan Chomsky och Epstein verkar bestå av ett antal mail. Chomsky svarade på alla mail han fick. Både från politiska motståndare och sympatisörer. Det är en sådan person har var (är).

Exakt jag tror Melange har missat det. Att Epstein hade en hand i alla syltburkar och en av de syltburkarna var Israel.
Citera
2026-02-06, 09:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Ju mer jag tänker på det, desto konstigare finner jag det att Vita huset skyddar pedofiler och potentiella barnmördare. USA är i princip ett laglöst land idag. De är i fritt fall där borta.

Här är ett intressant utdrag som jag reagerade på efter att ha lyssnat på Vicky Ward:
"...In the early 1990s, Jeffrey Epstein flipped for the government in order to convict his then-boss Steve Hoffenberg, who was convicted of the biggest Ponzi scheme in American history prior to Bernie Madoff. Jeffrey Epstein worked with Hoffenberg and testified for the government, which meant that Epstein never went to jail for the financial crimes that he was part of."

https://www.youtube.com/watch?v=BDDp6LM5D_4
Där kom Hoffenberg. Som svor ända in i döden att Epstein var medspelare.
Citera
2026-02-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trams. Du gör en höna av en fjäder.

Så att Childhood som är tänkt att vara en organisation till stöd för barn som utsatts för sexuella övergrepp först tar ställning för pedofiler i debatten med Dumpen och sedan visar sig bjuda in pedofiler till sina tillställningar är helt ointressant?
Citera
2026-02-06, 09:32
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Onda människor begår sina onda handlingar både för att vinna nåt på det och för att de behagas av det, uppenbarligen är Epstein ett exempel på det. Barak och övriga medbrottslingar likaså. Epstein uppmanar Barak att samarbeta med Peter Thiel för att det skulle vara bra för Israel:
https://www.youtube.com/watch?v=hgI-fC01cUs
Ja, det verkar ju minst sagt som att Barak var nån han ville snärja och att israeliska intressen var fullständigt irrelevanta för deras samröre.

För att han SA det ja. Du verkar tro att alla judar är en integrerad enhet som alla samarbetar med varandra. Du missar att Epstein var polare med Noam Chomsky som hatar Israel.
Citera
2026-02-06, 09:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen

Han åkte till Gaza regelbundet. Du kan inte göra det om du inte är tjenis penis med Hamas, du kan inte ens åka till Gaza utan att betala pengar till Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in