2025-02-25, 18:10
Medlem
Undra när den andra sidan kommer att agera.

Den här sidan "uppdaterar" sina sociala medier.

Den ena sover på Radisson i Uppsala.
Citera
2025-02-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubrujaesaqui
På ratsit är han registrerad som avliden sen 21/2...
Ja det var ju då han dog?
Citera
2025-02-25, 20:47
Medlem
Ffl81s avatar
Från idag ska dom kamerövervaka hela Brynäs med drönare, 3 månader framåt

Undrar om dom har underrättelse på att någon ska plockas…
Citera
2025-02-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ffl81
Från idag ska dom kamerövervaka hela Brynäs med drönare, 3 månader framåt

Undrar om dom har underrättelse på att någon ska plockas…

Hört från personer som bor på Brynäs att det är mycket narkotikahandel och stölder. Många har klagat till kommunen över allt stök som varit där, framförrallt nedre delen. Kan tänka mig att narkotikahandeln kanske har kopplingar till någon eller några av grupperingarna i stan.
Citera
2025-02-25, 23:26
Medlem
Ffl81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBigStone
Hört från personer som bor på Brynäs att det är mycket narkotikahandel och stölder. Många har klagat till kommunen över allt stök som varit där, framförrallt nedre delen. Kan tänka mig att narkotikahandeln kanske har kopplingar till någon eller några av grupperingarna i stan.

Okejj, kanske är så enkelt. Trodde inte polisen gjorde såna insatser mot småbrott. Ang hämndaktioner får vi se var det skjuts nästa gång
Citera
2025-02-26, 09:04
Medlem
Det knarkas väldigt mycket i Gävle. Det göder dessa herrar.
Citera
2025-02-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ffl81
Okejj, kanske är så enkelt. Trodde inte polisen gjorde såna insatser mot småbrott. Ang hämndaktioner får vi se var det skjuts nästa gång

Här ute på Gävle Strand så flyger dom ofta med drönare, man ser aldrig nån lagning numer. 2022 så såg man det dagligen, och då är Gävle Strand ett bättre område
Citera
2025-02-26, 13:41
Medlem
Schaefers avatar
GD.

https://www.gd.se/2025-02-26/16-arin...r-ostermordet/

-"En 16-åring har begärts häktad misstänkt för det gängrelaterade mordet på Öster i fredags.
– Jag har lämnat in en häktningsframställan gällande mord på sannolika skäl, det är vad jag kan säga, säger kammaråklagare Jenny Örn.
Det rör sig om en 16-årig pojke som är folkbokförd i Västergötland.
Han är tidigare ostraffad, och förekommer inte i några register sedan tidigare.
Under februari månad har polisen gripit flera personer i Gävle som alla har det gemensamt att de rest hit från andra orter i Sverige för att sedan kopplas till grova brottsförberedelser.
För tillfället sitter minst fem personer häktade misstänkta för bland annat stämpling till mord, och grovt vapenbrott.
En åklagare har i ett par av fallen bekräftat att det finns kopplingar mellan de brott som de misstänkta sitter häktade för och andra pågående brottsmål."
Citera
2025-02-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
GD.

https://www.gd.se/2025-02-26/16-arin...r-ostermordet/

-"En 16-åring har begärts häktad misstänkt för det gängrelaterade mordet på Öster i fredags.
– Jag har lämnat in en häktningsframställan gällande mord på sannolika skäl, det är vad jag kan säga, säger kammaråklagare Jenny Örn.
Det rör sig om en 16-årig pojke som är folkbokförd i Västergötland.
Han är tidigare ostraffad, och förekommer inte i några register sedan tidigare.
Under februari månad har polisen gripit flera personer i Gävle som alla har det gemensamt att de rest hit från andra orter i Sverige för att sedan kopplas till grova brottsförberedelser.
För tillfället sitter minst fem personer häktade misstänkta för bland annat stämpling till mord, och grovt vapenbrott.
En åklagare har i ett par av fallen bekräftat att det finns kopplingar mellan de brott som de misstänkta sitter häktade för och andra pågående brottsmål."

Misstänker att det handlar om
1; Drottninggatan
2; Öster
3; Vapengömman

Men frågan är, vilken sida som "ropat" på 16-17 åringar.

Polisen bör statuera ett exempel till resten av Sverige och gå all in i Gävle.
Citera
2025-02-26, 16:21
Medlem
16-årig pojke häktad

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...-oster-i-gavle
Citera
2025-02-26, 16:45
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q7
Misstänker att det handlar om
1; Drottninggatan
2; Öster
3; Vapengömman

Men frågan är, vilken sida som "ropat" på 16-17 åringar.

Polisen bör statuera ett exempel till resten av Sverige och gå all in i Gävle.

Ja det är alltså denne 16åring jag nämnde innan ditt svar och tidigare har det häktats, en 15åring plus 2st 17åringar och i hotellgripande så var dom "bara" strax över 20 år.
Alla dom fem sistnämnda för i stort sett samma brottsrubricering och från Köping och neråt i landet.
Så det lär väl komma fler som inte polisen hinner få fatt på innan det smäller.
Citera
2025-02-26, 17:04
Medlem
Stort pådrag i Anderberg just nu, poliser och ambulans på plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här